Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvordan er det å grinde med nye skii?
#94810 25/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hola...andre sesongen jeg står på twintip nå...kjøpte noen nesten ubrukte 1080 i fjor som var brukt i noen contester. Men stålkantene var mad sløve. I år har jeg kjøpt meg helt nye ski og lurer på hvordan det er å grinde\slide med freshe og spisse stålkanter. Går det ann? Får man hangups?

More than words
OP Offline
More than words

Går greit hvis du sjekker railen først for hakk. Men kan jo være på den trygge siden og ta av bare litt av edgen på skiene først da.

vil berre komentere språket til "Barna"
More than words
OP Offline
More than words

fan i helvete, contester? Litt slang er vel kult, men contester, minner litt om wannabe(oops) gangsterene(oops) som stadig dukker opp i Rocky, fogetchu man lefmaa nine imma jeep yo.

contester for fan, kom igjen, contester er å blir patetisk

det har lenge vore eit orddeling politi på steepstone, no er slang politiet komt til friflyt

More than words
OP Offline
More than words

mållaget: nynorsken din kan du iallefall stikke til helvete med, enig i at det blir litt dumt å si "contester", det går faktisk an å si konkurranser... men tilbake til du som startet tråden: å raile med nye ski er ikke noe å anbefale...slip ned kantene dine med en monsterfil... kantene har lettere for å bli ødelagt/knekke hvis du starter å raile med ski med skarpe kanter i og med at kantene da lettere vil lugge i railen..

More than words
OP Offline
More than words

mad skills på norsken til kidsa for dagen.

More than words
OP Offline
More than words

Ordeling politi. Er du ironisk? Jeg oppdaget også et stygt tilfelle av og/å-feil i innlegget ditt. Bedre å være ikke språkbevisst og skrive ukorrekt slangengelsk enn å være språkpoliti og skyte seg selv i foten.

More than words
OP Offline
More than words

vil berre komentere (feil, riktig er "kommentere" med to mm-er) språket til "Barna"

fan (er feil. det heter faen) i helvete, contester? Litt slang er vel kult, men contester, minner litt om wannabe(oops) gangsterene (er feil det heter gangsterne, en e for mye) (oops) som stadig dukker opp i Rocky, fogetchu man lefmaa nine imma jeep yo.

contester for fan (feil igjen, fortsatt faen), kom igjen, contester er å (feil, her skal det være og) blir patetisk

det har lenge vore eit orddeling politi (feil orddeling) på steepstone, no er slang politiet (feil orddeling) komt (feil, heter kommet) til friflyt (feil, punktum mangler)

Karakter: G minus. Skal det være så skal det være.

ja ja og atter ja
More than words
OP Offline
More than words

må nok innrømme ein del feil, eg skriv som ei spedalsk hore, men contester?Grunnen til at eg kjenner til orddelingpolitiet på steepstone er fordi dei har huka meg eit par, tre gongar, eller busta som nokon av de kanskje ville ha sagt. poenget mitt var heller ikkje å rakke ned på bruk av engelske ord i det norske språk på generellt grunnlag, tvilling tupp har vel ingen god klang, men snarare å seie at ordet, contester er på høgde med commoditisering på ein teitleiksskala

More than words
OP Offline
More than words

PÅ SKATEBOARD JA,

På ski og brett heter det "raile", Ingen truck å grinde ned.... heller inget board og ta boardslide på.... Snøfjøl folk som meg selv kan jo ta en "boardslide" i "pipen", men det ser lættis ut.

Så sett deg på en stone, hvis du er mad to the bone og fortell en joke, mens du lighter opp en smoke.

husk: Rails er ONDE, remember, don"t let your mouth get you into something your ASS can"t handle.

More than words
OP Offline
More than words

har du ikke flere ordtak her da, siden du er så godt i gang?

man skal ikke raile på taket før skinnet er flådd?

More than words
OP Offline
More than words

Rund av stålkantene litt midt under støvlene med en fil.

More than words
OP Offline
More than words

hmm.. det visste jeg ikke, at stålkantene kunne knekke hvis stålkantene ikke er filt ned.. merkelig, du mener vel ikke at kjernen kan knekke da?

More than words
OP Offline
More than words

hvis du har railet mye med skiene dine, da kan du se på kantene dine at de ikke henger sammen lenger, de er knukket... uten at kjeernen, eller skien på noen måte på er i to.. Det er dessuten ganske logisk at dette har større sjanse for å skje hvis kantene har lett for å lugge i railen, og skarpe kanter har lettere for å lugge i en rail enn nedslipte, skjønner?

More than words
OP Offline
More than words

det er sprukket tvers over stålkanten..

More than words
OP Offline
More than words

ganske logiskt ja. hehe hva var det jeg tenkte på? flott flott

ikke bli for seriøs
More than words
OP Offline
More than words

halla...meg her som har skrevet innlegget. Har visst slengt ut to innlegg som er nesten helt like. (bakfjærn på skolen) men takk for tipsene. til alle dere som legger dere opp i ordbruken min vill jeg bare si: Å fucke med meg er det samme som å drive selvstendig næringsdrivende i Odda...det går ikke!

More than words
OP Offline
More than words

hvorfor vil noen drive selvstendig næringsdrivende??? Er jo mye bedre å være det selv..

More than words
OP Offline
More than words

vanskelig å fucke han når vi ikke veit hvor han er.....Kanskje han er fra Odda? wink

Håper det wink

More than words
OP Offline
More than words

går det ikke an å fucke med han? kjipt for han da. Klar beskjed til alle damene der ute ihvertfall, hold dere unna .

More than words
OP Offline
More than words

jeg har hvertfall ikke lyst til å fucke med han, for det blir jo det samme som å fucke en dritunge og det er jeg ikke keen på.. er da ikke pedofil heller..hehe

More than words
OP Offline
More than words

for det heter konkis.

More than words
OP Offline
More than words

selvfølgelig heter det ikke "å raile"... det er den dårligste norsken jeg har hørt hittil. På engelsk sier man gjerne "to slide rails", "railsliding", "do some rails" etc. men det er ingen som bruker ordet rail som verb.

På norsk må man gjerne kalle det "å raile" men det er definitivt hverken riktig norsk eller engelsk. Det er forsåvidt hva det samme hva man sier... jeg liker å skli på jernrør.

More than words
OP Offline
More than words

har du noe bedre forslag da? "to do some rails" er jo ikke akkurat veldig gramatisk riktig norsk-språk det heller for å si det sånn...

More than words
OP Offline
More than words

du har helt rett, det finnes ikke riktig norsk. Leser innlegget mitt, sier jeg at det egentlig ikke spiller noen rolle hva man kaller det.

jeg foreslår "skli på rør".

Men det spiller ingen rolle så lenge man ikke hardnakket hevder at riktig norsk er "å raile".

More than words
OP Offline
More than words

stålkantene knekker ikke fordi de er for skarpe, men de knekker når de er blitt brukt litt og du lander for hardt på railen!! kjernen eller noe blir ikke skadet så det er ikke noen fare, er bare litt kjedelig når stålkantene begynner å dette av!!

hater "vil berre komentere språket til barna"
More than words
OP Offline
More than words

han derre "vil berre komentere språket til barna" kan bare gå og legge seg at det går ann å være så jævla opphengt i at han som starta denne tråden sier contester jeg sier det sjøl og hvis han og vill si det så skal vell ikke du nummerr 3 drive å kødde med at dte er teit jeg synes du er teit som driver5 å henger deg opp i slikt du er sikkert bare en stygg jævle som ikke har anna å gjøre en å komentere språket til folk ndra til helvet ass din stygge unge

More than words
OP Offline
More than words

det er klart det også har noe å si, men at kantene er skarpe er en grunn og..

More than words
OP Offline
More than words

sløve på midten, skarpere på tuppene. det er fasiten, mange proffer bruker denne oppskrifta.

More than words
OP Offline
More than words

Trodde nesten at jeg var kommet på forumet til språkbeskyttelsen eller noe sånt. Noen av dere er så umodne at man ikke skulle tro det gikk an. Når noen spør om hjelp , så gi dem det eller la være. Slutt å vær sånne hovne idioter og dumme bedrevitere som ingen egentlig liker.

More than words
OP Offline
More than words

takk for litt støtte....hehe hørte på radioen at målaget hadde slosskamp utenfor lokalene sine fordi de ikke slapp inn sine egne "medlemmer" på møte!! hissige bønder alle sammen som kommer inn til byene og skal "omvende" folk til å gå over til sidemål. Så når noen av dere halvrasistiske bønder ser noe som ligner på amerikansk inspirert "sleng Norsk" koker dere helt over. mathafakkaaz

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå