Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Twin-tip til 14-åring - noen gode råd å gi??
#94132 18/11/2004 9:38 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har en 14-åring som ønsker seg twin-tiputstyr. Han har kjørt mye slalom og litt snow-board i noen år. Sist vinter ble det mest hopping, og resultatet et to par ødelagte ski i garasjen... (han gir alt, ingen hemninger..) På ønskelisten står nok Public enemy, men de er jo temmelig dyre! Det blir jo likvel dyrt å kjøpe billig hvis skiene ødelegges fort. Hva trenger egentlig en på den alderen bortsett fra det som er kult?? Han er ca 159 cm og veier ca 47 kg. Ser at K2 Fujative får bra omtale.. Head har også rimelig pakke til junior (Mad_trix). Er jr. like holdbare som sr., og hva styrer om man bør velge jr. eller sr.? Og er bindinger som ikke er i metall garantert å bli ødelagt?? Setter stor pris på noen tips, og gjerne fort, for det er ikke mange skiene i butikkene!

More than words
OP Offline
More than words

Hmm..Har kjørt et par dynastar troublemaker, det er mye ski for pengene, men kan kanskje knekkes lett viss det blir mye tryn, selv har jeg hatt syke tryn med de skia uten at det har knekt eller påvirket på noen måte, de er litt mjuke men lite popp i(som gjør det lettere å hoppe, olle)...K2 fujative er mykere enn dynastar, koster mindre og jeg tror at du får mer der for pengene der enn dynastar,selv hadde jeg kjøpt k2 enemy vist jeg skulle ha valgt der du skal lande temmelig hardt skal du kunne knekke de(gjelder forsåvidt alle de andre og, men en public enemy er stivere)Og mye mer popp i.Koster mer men myyyye mer ski for pengene, og de kan du ha flere sesonger uten videre problem...bindinger, skal du ha billige bra bindinger uten at de lett løser ut kjøp racing bindinger fra tyrollia eller fischer, men siden gutten er veldig lett kan vel det bli litt i meste vektgruppen for han...look bindinger er bra jibbealternativ eller marker(igjen kanskje litt mye vekt for gutten)..MEN for all del ikke fall for de billige altenativene som sportsbutikkene har, snakker ikke om bindinger de fører men egne merker som butikkene har som selges for 700kr bindingparet..første gang jeg fikk meg twin tip gjorde foreldrene mine denne feilen og det var rett og slett ræ.. bindinger, de løser ut ved minste feilvridning og er ikke i det hele tatt designet for hopping..UNNGÅ!!Og ps: samme hvilken ski, husk å smøre riktig!!!

More than words
OP Offline
More than words

Er ganske enig me han over, det eneste som er å utsette er at du for all del ikke må finne på å kjøpe racingbindinger! Mange av disse bindingene er så ''nøye'' på at skoa må være helt snøfri at det fort kan bli ganske plagsomt (spesielt visst han ska gunne ut i pudderret en dag!

Snakk med folka i en spesialbutikk, de har peiling på bindinger, ellers så kan jeg på det sterkeste annbefale Lokk p12 jib, dette er sinnsykt gode bindinger som gutten kan vokse med!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå