Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
twintip vs snowboard
#93690 24/11/2004 2:52 PM
More than words
OP Offline
More than words

mange som har gått over fra snowboard til twintip her?ser skikkelig gøy ut med twintip, aldri prøvd, men jeg har kjørt brett i mange år.. å kunne tenkt meg å prøve noe nytt!hvis noen har byttet fra brett til ski, hvordan var det?

More than words
OP Offline
More than words

kjørte først på ski, syntes brett så litt spennende ut og kjørte på det i 1 sessong og fant ut at ski var og er det beste her i verden, så ski er mye morsomere synes jeg da

More than words
OP Offline
More than words

Skal på min første sessong på twins nå!Ikke stått på ski på maaaaange år,men måtte bare teste!Har gått til innkjøp av Salomon 1080!Håper på det beste!!

More than words
OP Offline
More than words

jeg har kjørt ski i 0,5 senong nå. kjøpte meg nye voelkel expression.Så jeg synes ski er beder enn snowboard

Prøvde ski gikk tilbake til brett!
More than words
OP Offline
More than words

HAr kjørt ski siden jeg var ca 4-5 år gammel, gikk over til brett på slutten av 80 tallet. Prøvde meg over på ski igjen i fjor. Pga at skiindustrien har forandret seg mye de siste åra. Så jeg måtte se om jeg gikk glipp av noe. Ikke for å si noe stygt om ski, men alt det positive som har skjedd innen skiindustrien har de jo hentet fra snowboard. Jeg følte alt ble bare en klisje av å stå på brett. Alt fungerer liksom bedre på brett, det føles liksom litt mer riktig. Hele surfe følelsen er liksom ikke der. Vist flyter en ski bedre i dag en for ti år siden. Men å surfe på snøen med brett blir noe annet. Å raile med ski føles også ganske dumt når man har gjort det på brett. At det ser kuult ut når noen drar på i parken på ski er ikke å legge under en stol, men på brett så blir liksom alt så mye mer stil fult. Det er ikke meningen å tråkke noen på tærna her, men jeg kommer nok til å holde meg på brettet.

Jeg startet å kjøre brett fordi det var en helt emorm følelse som kom med det og forløpig er det ingen ting som overgår det! Men og en har vel sin egen fetish!

More than words
OP Offline
More than words

for dere som har prøvd begge deler...er ski lettere enn brett??

More than words
OP Offline
More than words

Jeg synes brett var vanskeligere å lære seg å stå på, altså å svinge O.L, men å gjøre triks på brett er MYE lettere på brett enn på ski, mye lettere å spinne og stå.Ski er jo noe de fleste kan å svinge med(vel..etter at en venn som vanligvis kjører snowboard prøvde ski en dag i fjor så er jeg ikke så sikker på om at alle kan å stå på ski :P ), men triksinga er mye vanskeligere spør du meg, samme med railing.

Smaken er som baken!

More than words
OP Offline
More than words

på snowboard i 7 år.. foriige jul, kjøpte jeg meg et par TM. (røva ski forresten, ikke kjøp det). den første turen var helt jævli, jeg var stiv som en stokk, alt ble bare rart.. men hadde som prinsipp at hvis jeg skulle slutte på snowboard, skulle jeg ikke stå på twintip uten å kunne en dritt.. du må bare stå VELDIG OFTE i bakken, da blir du fortere vant til ski og får tid til å lære triks.. synes selv at ski er tingen, helt konge.. snowboard ble litt kjiipt for meg, (kanskje fordi jeg ikke fikk videreutvikle meg så mye).. nå satser jeg på ski fordi det er gøy, veldig mye virker mer naturlig når du enten står frem eller bakover (altså ikke sidelengs).. slutta sesongen i trysil med å sette 720.. smile lykke til smile man må jo bare se hva man liker best selv, men personlig angrer jeg ikke en dritt på at jeg skifta over til plankene.

More than words
OP Offline
More than words

Hadde snowboard før, men gikk over til ski. Mye morsommere. Man kan leke seg mer på ski synes jeg da... Ski er vanskeligere å hoppe, raile osv. med, men da har vi skikjørere mye mer å skryte av da! hehe:D

More than words
OP Offline
More than words

nå fikk jeg skikkelig lyst til å prøve twintip!!!!!!!! smile

Litt enig med kong vinter
More than words
OP Offline
More than words

Er litt enig med kong vinter at når mann kjører brett, så har mann en helt spesiell følelse. Selv kjører jeg både ski og brett. Gjort dette i flere år. Men må innrømme at jeg kjører mer og mer brett. Spesielt offpist så er snowboard fortsatt overlegent etter min mening. (er jo en smak sak.) Er ikke enig at det er lettere å raile på brett. Dette er jo ti ganger enklere på ski. Men det funker bedre på brett. Å spinne er jeg enig med at er lettere på brett. Her synes jeg det kommer frem tøffere kominasjoner også. Men pga av at skikjørerne har så mye ski og staver, så ser det ofte mer spekulært ut på ski. Jeg kommer nok fortsatt å kjøre begge deler, men forløpig så blir det mest brett. Får heller ta skiene fatt når mann blir gammel å grå! En fordel med ski er at mann kan bruke feller. Så slipper mann å dra på trugene. Men nedturen i pudderet skal mann surfe på.

Fortsatt Surf's up!

Det er jo min mening. Godt ikke alle er like! Smaken er vel som baken. Delt på midten og i mellom er det bare dritt!

går aldri tilbake
More than words
OP Offline
More than words

etter at jeg byttet til ski ifjord. hadde da stått på snowboard i 5-6 år. byttet i februar-mars iår og det er det beste valget jeg har gjort!

Brett er best, ingen protest!
More than words
OP Offline
More than words

jeg har kjørt snowboard i ca. 10 år (kjørte ski før det), og kommer nok ikke til å skifte med det første. Prøvde litt twin-tip forrige sesong og året før, på gøy. Kan ikke si at jeg ble overbevist, følelsen av brettet under bena er unik! Dette gjelder både hopp, railing og off-piste. Jeg må si meg uenig med de som sier at brett er lettere!! Jeg railet på ski første dagen, drittlett i forhold til brett. Å lande hopp er også lettere på ski, da det er mye bedre balanse med to ski rett frem. Så hvis du er ute etter å bli god fort, er kanskje ski bedre.

Men jeg kommer alltid til å bli en snowboardjente!! Er hektet på surf nå, ingenting slår brettsport!

Men en ting: ski, altså twintip er jo så trendy nå. Føler at det er mange som bytter til ski bare for å følge med moten. Synes det blir heeeelt fjernt. Men værsågod, nå ser vi jo hvem som er de ekte boarderne :-)

More than words
OP Offline
More than words

bra nå som mange går tilbake på brett da.. får da blir det litt kooolere å stå ski!!

More than words
OP Offline
More than words

Årsaken til at mange går over til si er pga at det akkurat nå er trendy. Akkurat som det var på snowboard for noen årsiden. Startet å kjøre snowboard for 16 årsiden. Jepp jeg begynner å dra på åra. Men har ingen planer om å gå tilbake til røttene. Synes at det er fint at ski har blitt inn igjen så blir det færre av wannabene på brett. Da kan dere hanskes med dem.

Som flere over har skrevet så er det en spessiell frihetsfølelse å stå på brett. Spessielt i løssnø. Enkelt å greit, jeg kjører brett for det er det som gir meg mest. Også slipper jeg å ha på de forbaska slalombootsa og stavene.

Lurer på hva som blir trendy om 3-4 år. Skibalett kanskje?? Heldressen er jo på vei tilbake så hvorfor ikke? Eller skibalett på telemark ski? Kunne jo ha blitt moromt.

De råeste er gode på alt!
More than words
OP Offline
More than words

Er mann rå så er mann rå. Kjør på begge deler.

More than words
OP Offline
More than words

tusen takk for mange fine svar..

har veldig lyst til å drive med begge deler jeg nå:)

(flott at det bare kom seriøse svar her, mange andre steder får man bare piss fra drittunger.. props til friflyt og leserne!!)

More than words
OP Offline
More than words

Liker meg best på twin tip brett jeg da... Nitro T1 ruler....

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå