Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Plaget med vonde legger..vilke boots bør en kjøpe?
#92903 08/12/2004 2:26 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjøpte meg noen brukte fisher støvler for ikke så lenge siden, men jeg får så veldig vondt i leggene av de. Max 4-5 hopp så er det veldig vondt frampå skinnleggen. Er det noen som har noen gode tips om hvordan en skal bli kvitt de plagene og evt. hvilke boots som er snillest med leggene?

More than words
OP Offline
More than words

har samme problemet..trenger også tips

More than words
OP Offline
More than words

Eg får mest vondt i rauva etter 5-6 hopp. Har prøvd mykje forskjellig, men det er lite som hjelper.

More than words
OP Offline
More than words

Høres ikke ut som de ideele støvlene for hopp,..hva slags støvler bruker du? Uansett...Får dere vondt i rygg og legger osv så tren disse muskel gruppene på sats etc. Slet med ryggen og trente den og magen intensivt i tre måneder på sats...har opprettholdt treningen og har ikke hatt problemer siden!

More than words
OP Offline
More than words

Høres ikke ut som de ideele støvlene for hopp,..hva slags støvler bruker du? Uansett...Får dere vondt i rygg og legger osv så tren disse muskel gruppene på sats etc. Slet med ryggen og trente den og magen intensivt i tre måneder på sats...har opprettholdt treningen og har ikke hatt problemer siden!

More than words
OP Offline
More than words

Får du vondt i skinnleggen er bedre å bytte pløser enn støveler. test med Conformable innerstøvler feks, be om å få ekstra skum i pløsene.

slakk om bindingen....
More than words
OP Offline
More than words

Glem alt du har lært om at beine brekker tvers av vis du ikke strammer støvlene så mye at du mister alt blodomløpet! Slakk på bindingene på støvelen slik at det er behagelig å stå, så får du heller øke sjansen for å brekke beinet littegrann, det er ikke meningen at det skal være vondt å stå!

More than words
OP Offline
More than words

har ganske mye å si med sokker assa... det er viktig att du har noen bra sokker under der, en lang sokk med ingen brett på, da skal det kanskje gå litt bedre.. veit ikke jeg. hvis du skal hoppe, er jo rossignol soft støvelen kanon bra da ..

More than words
OP Offline
More than words

det er mange gode friskjørere som etterhvert bytter ut reacingstøvler med mykere varianter. Seth M. bruker noen Kneissl støvler som sikkert er mykere enn det de fleste av dere kjører med.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå