Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelm kit til wisdom
#92425 14/12/2004 9:05 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har wisdom briller med en dainese hjelm og de sitter veldig dårlig rundt hodet. Hørt at det finnes et hjelm kit man kan sette på for at de sitter bedre. Noen som vet om det er å oppdrive i Oslo området?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg var innom en Oakley forhandler for å se på dette her, var litt nyskjerrig selv. (Har også wisdom).Den opprinlige stroppen og den nye så temmelig like ut, men det var friksjons gummi på innsiden av den nye helmet strap slik at den ikke skal skli av hjelmen. men ellers var de identiske selv på lengden.

Jeg har helmet strap
More than words
OP Offline
More than words

Den ser kanskje lik ut, men den har mer utovervinkla fester.

Uten helmet strap funka den ikke på Giro hjelm, og veldig dårlig på Rooster. Med helmet strap er det ingen problemer!!!!

Re: Hjelm kit til wisdom
More than words
OP Offline
More than words

Må si meg uenig der, plasten som forbinder brillen og stroppen er nemelig anderledes. på helemtstrap er denne rett, dermed krasjer den ikke med hjelmen.Gummien er også en bra ting.Dessuten koster den vel 250,- eller noe, absolutt verdt det.Fåes kjøpt på anton og oslosportslager

More than words
OP Offline
More than words

Hjelm stroppen til Wisdom er lengre, har gummi på insiden slik at den ikke skal skli av hjelmen, og det viktigste av alt så er festene til selve brillen litt annerledes form, slik at den bygger litt lenger ut og derfor ikke kommer i veien med hjelmkanten.Jeg har selv en Giro hjelm med Wisdom og hjelm "kit" det ble mye bedre etter at jeg kjøpte denne kiten, nå passer brillene perfekt til hjelmen.

More than words
OP Offline
More than words

Her var det 3 like innlegg! WOHOOhehe

Det som ikke er morsomt er
More than words
OP Offline
More than words

Oakley som gjør det slik at jeg må kjøpe egen hjelmstrikk. Har 3 par Wisdom, 1 par gule med iridium i- for flomlys, 1 par blå iridium- til soldager og 1 par med PS glass for alle de andre møkkadagene. Brillen i seg selv koster nok, glassene er det jo forskjellig pris på og så må jeg i tillegg kjøpe hjelmstrikk!!! Det burde heller vært slik at man kun velge strikk..

More than words
OP Offline
More than words

ka i hell... e vitsen med tre par briller med tre forskjellige glass?! du kan skifte glass pa brillene bare sa du vet d;) sa sparer du MASSE penger! ha en fin vinter

More than words
OP Offline
More than words

men fy faan for et knot. Er også på ski 3-4 dager i uken i fra novmenber til mai så jeg syns også at jeg kan forsvare det. Er heller ikke så glad i å spare:-))

More than words
OP Offline
More than words

tre par brilla må være det latterligste jeg har hørt om du ikke er sponsa. "pappa casher inn så jeg bare softern i bakken men friendza lizzm. skulle're bli natta, så er'e bare å skifte goggles lizzm. det sa min far"

More than words
OP Offline
More than words

3-4 dager uka. Hvordan får du til det - ved siden av jobben du må ha for å finansiere tre Wisdom og tre helmet straps?

ikke så vanskelig..
More than words
OP Offline
More than words

når arbeidsdagen er ferdig klokka 16.00. som er god vanlig jobb som gjør at jeg kan kjøpe det jeg trenger, bærer det rett i bakken. Bakkene rundt meg har stortsett kveldskjøring til 22.00. Det handler om priortering, ingenting annet, det samme er penger, drit i å dra på byen 4 kvelder i mnd og du kan kjøpe 3 par Wisdom i steden. Skjønner at folk tror at alle som har litt mer enn andre er stortsett pappagutter her på forumet, men jeg må innrømme at jeg er mammagutt og hun jobber som barnehagetante og de tjener som alle vet ikke akkurat fett.

More than words
OP Offline
More than words

om det er sånn å forstå at du har tre par briller!Folk fleste har et par briller også bytter de glass utifra forholdene. Det er en smal sak og går fort. Du sparer penger og du sparer litt plass i baggen.

Jeg er enig med arc
More than words
OP Offline
More than words

på en måte.Er du på byen en kveld i Oslo så går det 1000kr. Så er du ute ihvertfall 4 ganger i mnd da har du sløst mye penger! Prioritering er alt det står på! Hvis han har 3 briller, så la han få ha det da, hvem bryr seg? Ihvertfall IKKE meg. Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i alt mulig! Er det janteloven som trer i kraft? Du skal ikke tro du er noe osv osv! La folk få bruke penger på det de vil da UTEN at ALLE skal si hvor dumt det er! Skulle gjerne hatt 3wisdom jeg, men jeg prioriterer litt anderledes! Sikkert flere som gjør det, men tenk over hva du bruker penger på FØR du henger deg opp i hva andre gjør!

Peace Out

More than words
OP Offline
More than words

Skal man skyte folk for at de har penger nå da?Har flere par briller selv, samt flere par ski. Skal kjøpe med flesre ski også

hvis jeg blir skutt
More than words
OP Offline
More than words

går alt jeg eier til Fretex, så kan jo dere kjøpe brillene mine der, billig..:-)

Det var da voldsomt til hissigpromper;)
More than words
OP Offline
More than words

Jeg mener ikke at han ikke kan ha tre par briller. For meg må han kjøpe så mange briller han bare vil!!!Jeg synes bare det er morsomt at han har tre par av den samme brillen med forskjellge glass når det er så kjapt og greit og skifte glass og dermed lett å klare seg med en brille. Det har jeg vel lov til å synes eller er det slik at dere skal bestemme hva jeg skal synes er morsomt og hva jeg skal utrykke på forumet.

Egentlig tror jeg arc tuller med oss for han klager jo selv over at han må kjøpre ekstra hjelmstrikk. For en mann som legger så mye unødvendige ressurser i briller gjør det vel ikke å bruke noen skarve hundrelapper til på et par ekstra hjelmstrikker?Synes nesten jeg begynner å bli litt kjent med deg arc. Tipper du har tre forskjellige hjelmer også så kan du ha en hjelm for hver brille også slipper du å ta brillen av hjelmen.Jeg vurderer å kjøpe tre par av hvert skipar jeg skal ha så kan jeg ha voks for forskjellige temperaturer på de forskjellige parene.

NEI NÅ HOLDER DET!!
More than words
OP Offline
More than words

Prøv å hold dere til saken a!Jeg spurte om noen vet om man får tak i hjelm kit i oslo, ikke hvor mange par briller man har!!!

More than words
OP Offline
More than words

Okei, litt saksinformasjon og da.

Krogh Optikk fører et rikt utvalg av Oakley-stæsj inkludert straps. De har butikk nederst i Karl Johan, på Byporten, i Majorstuhuset og noen andre steder i Oslo - http://www.kroghoptikk.no/ Oakley har samme pris overalt så liten vits å søke butikker med billigere priser.

Arc prioriterer for øvrig helt rett - skikjøring. Det er vi enige om. Spørsmålet er om det er verdt 3.200,- å unngå bytte av glass (noe som med litt trening tar 45 sekunder). Det burde det være lov å ha synspunkter på uten bli kalt vrang eller usaklig.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå