Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelm med skygge?
#92409 14/12/2004 11:23 PM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som har noen forslag til en kul hjelm med skygge, anna enn giro 9mx som ikke har 1077 godkjenninga?

More than words
OP Offline
More than words

sweet holy diver eller så kan du skaffe deg visir til sweet trooper. men drit nå i den CE 1077 dritten da og skaff deg 9 MX (dritkul hjelm som er bra)! f.eks. jon mcmurray bruker giro hjelm, den er sikkert ikke CE 1077 godkjent den. men har bruker den, og da er den nok bra nok for deg også. er det så veldig ofte du kjører i tett skog med masse kvister? og det er kun fare for kvister i luftehullene hvis de er åpne. hvor stor er oddsen for at noe sånt skal skje??? jeg kjøpte giro 9 istad og er storfornøyd!

More than words
OP Offline
More than words

Fatter ikke dette oppstyret rundt CE 1077-1078 godkjenningen...Hva er sjansen for å få en kvist inn i luftehullet? Seriøst. Den vil mer sannsynlig penetrere øyet ditt laugh

Og om man skulle være så ustyrlig redd for å få kvister inn i luftehullene på skihjelmen, så bør man kanskje bare unngå de værste skogsløypene? Kjørestilen er avgjørende for din og andres sikkerhet. En hjelm vil bare være såkalt passiv beskyttelse. Det er altfor mange eksempler hvor folk dør selv med hjelm på hodet. Det er stor sannsynlighet for en betraktlig reduksjon av skaden, men hjelm er ingen livsgaranti. Bruk sunn fornuft, ikke overvurder dine ferdigheter og vis hensyn i bakken! Peace out

En liten tankevekker
More than words
OP Offline
More than words

Keep in mind that the risk of a potentially serious head injury on the slopes may be much lower than you think. Such injuries are actually less than 2.5 percent of all medically significant injuries in skiing, whereas for bicycle riders, the comparable number is 32 percent. However, the National Ski Areas Association encourages you to consider wearing a helmet on the slopes and educate yourself about a helmet?s benefits and limitations. National Ski Areas Association 2004

Giro med store lufteluker.
More than words
OP Offline
More than words

Er ved siden av å kjøre mye på ski ofte ute med sykkelen min. Har alltid hatt Giro sykkelhjelm i fra min første Hammerhead til min nå siste Exodus. Hjelmene har alltid hatt store lufteluker. Det har skjedd en gang at en gren har satt seg fast. En gang på 12-14 år!! Skjer med andre ord ikke så alt for ofte. Tror det skal gå bra med luftelukene på Giro 9, den er jo også råtøff med peak..

More than words
OP Offline
More than words

Koffor er alle så hengt opp i greiner....ka med staver det er betraktelig flere av de i alpin anlegg...ikje at eg seie at det er stor sjans for at du får en stav i hode men faren er tilstedet!!

Tjukke Gummigreier inne i hjelmen
More than words
OP Offline
More than words

ser det er noen gummigreier som blokerer luftehullene, når du ikke bruker dem. Tror dere disse beskytter mot evt. greiner, staver?

bør en ikke tenke på faren med å få en stav i ett av luftehullene? blir det faligere enn å ikke bruke hjelm, fordi staven kan sette seg fast i hullene?

More than words
OP Offline
More than words

Hva da?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg venter på min Giro 9 MX, og tenker det samme: Jeg har syklet utfor/ freeride i nesten ti år, med luftehull i alle hjelmer, men aldri opplevd å få en kvist eller annet inn i hodeskallen. Så jeg føler meg ganske trygg for å kjøpe denne hjelmen. Når det er sagt, skal man ikke disse CE EN 1077, du kan aldri føle deg helt forsikret for uhell. Om det ikke var for at jeg har så jævla stort hode, og Sweet Rooster ikke passer, hadde jeg heller kjøpt denne, bare for å være på den sikre side...Og jeg slutter meg selvfølgelig til: Kjør etter dine ferdigheter. Og ikke tre hodet på andre folks staver.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå