Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Åssen ser en hva som er core senter????
#92206 22/12/2004 1:26 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har ett par Atomic tweak som er helt midtmontert, det ser litt rart ut fordi fronten på bindingen er helt i enden på der det er gjort plass for bindingen..... mulig jeg driter meg ut nå?

hva er fordelen med plasering hvor?

More than words
OP Offline
More than words

Fordlen med midtmonterte bindigner på en twintip ski er at man åpner mye større stabilitet på sien når man kjører fakie og skal holde balansen ppå en rail.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg synes ihvertfall ikke midtmontering på ski som ikke har balsepunkt akurat på midten har noe for seg i det hele tatt.Det gjør bare at skien blir umulig å kjøre skikkelig på.Eneste er at det hjelper bittelitt når du kjører fakie, men det vender man seg fort til uansett (midtmontert eller ei).

Når man skal holde balansen på rail er det bare å ha støvelen midt over railen, merker liten forskjell om du har midtmontert eller ikke da.

Jeg ville satt bindingen 2-3cm foran den anviste plassen hvis det er langt bak, ellers ville jeg satt den der de er.

Men til slutt kommer jo smak og behag, noen liker ekstem midtmontering, andre like bakmonterig osv...

Burde nesten prøve deg litt frem.

More than words
OP Offline
More than words

core center er merket på alle ski.

More than words
OP Offline
More than words

Er det noen med god erfaring på dette området el? Jeg ville da tro at det er minimale fordeler ved midtstilling. At det skal gi bedre balanse på railen er vel bare bullshit? (kan jo ikke ha noe å si om det er 4cm mer ski på den ene siden av railen så lenge man har balansepunktet over railen...?) Og balansen ut av hoppet er vel også uansett en tilvenningssak?

Det jeg kan se er kanskje at switch kjøringen kan bli lettere?

Jeg har nemlig tatt det for gitt at fordelene med midtstilling av bindingene er så små i forhold til ulempene at det ikke vil være aktuelt, siden dette vil gi dårligere kjøreegenskaper og flytevne i pudder...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå