Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
plasering
#92125 24/12/2004 4:10 PM
More than words
OP Offline
More than words

jeg hører at bindingen skal sitte midt på skien. er det sånn det skal være eller skal den sitte litt bak på skien?

More than words
OP Offline
More than words

skal du ha bindingen slik at støvelen er midt over BC merket, også på jibbeski. Hvis du nesten utelukkende skal hoppe med dem og gjør mye rotasjonstriks kan du sette dem nærmere midten, men dette er kun for å komme raskere rundt på bla rotasjonstriks. Ikke mye vits i dette hvis du "bare" setter 360 og 540, så dersom du er fersk så midtstiller du ikke bindingene.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har akuratt kjøpt nye ski, atomic tweak med look p18 som er helt midtmontert.... er det bare dumt å ha de midmontert for meg da, når jeg ikke har kjørt noe serlig fra før? skal vel kjøre litt allround....

bør jeg få nye hull og plassere dem lenger bak, isåfall ødelegger det noe for skia?

More than words
OP Offline
More than words

Du kan jo prøve dem en sånn 6-7 skidager først og se hva du syns. Noen liker dem sånn og de er topp til å dra triks med. Så kan du eventuelt kan du flytte dem etter det. Hvis du bare får plugget hullene (plugger + epoxy) så har et ekstra sett med hull ingenting å si for holdbarheten til skiene. Bare pass på at de er flyttet minst 1 cm så går det så fint så!

Heftige bindinger da! De pleier å overleve 3 skipar. smile

More than words
OP Offline
More than words

Tusen takk

er det slik at det kankje kan lønne seg for meg å selge skia uten bindinger, når jeg er ferdig med dem?

takk for råd, god vinter og godt nytt år!

More than words
OP Offline
More than words

Gjør som Lok sier. Det reinsdyret var litt bastant spør du meg. Jeg er relativt fersk på ski og synes min montering er knall til hopping (1 cm unna helt midtmonterte), og Tweak er en jibbeski. Hadde du midtmontert et par storslalåmski hadde det vært noe annet. Kjør på Mattis, som Lok sier så er det ikke noe stress å flytte dem senere, bare stikk innom butikken igjen.

More than words
OP Offline
More than words

Ja det kan ofte lønne seg å selge uten bindingen, folk må ofte borre nye hull uansett. Ofte vanskelig å si hva du får mest igjen for. P18 er uansett en rå binding, nesten uslitelig.

God jul og godt nyttår! Det er bare å kjøre på!

More than words
OP Offline
More than words

kult at du heter mattis, det heter jeg og. jeg skvetter hver gang jeg leser navnet mitt fra dine inlegg/tråder..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå