Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
SKI/TELEMARKSKO/KITE
#92091 25/12/2004 2:03 AM
More than words
OP Offline
More than words

Håper noen har greie på dette her....Har kite. Har telemarksko. Mangler ski til fornuftig kiteskiing-bruk. Noen som har et fornuftig forslag til ski? (pris BETYR noe).Har i hovedsak to spm:1) Vet du hvor mange som bruker telemarksko vs. alpint når de kiter? Evt. hvem bruker hva? (nybegynnere, langtur, hopp etc....)2) Har du et edruelig forslag til skitype? (Jibbeski??) Greit om de ikke koster en drøy lotto-gevinst....God jul og godt nyttår til dere alle som tar dere tid til å lese og svare på dette innlegget.

More than words
OP Offline
More than words

Det som er ulempen med telemark og kiteing er at det er mye støre drag den i et feks. ski seil, og det er lett å stupe på tryne, siden man ikke har noe festet hel..

More than words
OP Offline
More than words

henger på kite.no.

Jeg for min del bruker fast (rando) og løs hæl om hverandre. Og synes ikke det gjør noen forskjell så lenge det er mykt. På gjennomslagsskare er det som alltid greit med fast hæl. For min del går det i cruising, så jeg kan ikke si åssen det er å hoppe med telis. Returen i vindstille vær blir jo greiere med løs hæl. Husk at kiting handler om å holde høyde/skjær, så du risikerer å bli sliten på lave telisstøvler.

Når det gjelder å holde høyde, så er det lettere med ski som ikke har for mye innsving (og er stive). Så du må finne ut om det blir mest jibbing eller cruising du skal drive med ift. valg av stivheten på skia.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå