Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Er midmontering bare dumt om jeg ikke har kjørt noe serlig?
#92030 26/12/2004 12:06 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg har akuratt kjøpt nye (brukte) ski, atomic tweak med look p18 som er helt midtmontert.... er det bare dumt å ha de midmontert for meg da, når jeg ikke har kjørt noe serlig fra før? skal vel kjøre litt allround.... betalte nokk mye mer for dem en de var verdt også =(

bør jeg få nye hull og plassere dem lenger bak, isåfall ødelegger det noe for skia?

uff!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

næ har ikke noe spessielt og si tror jeg...vill hvertfall ikke flyttet bindingene for da må du lage nye hull og da ødleegger du skia


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

La de sitte der hvor de er og prøv de. Bakmonterte bindinger gir en mer stabil ski, men også vanskligere å få inn i sving. Fremovermonterte bindinger ei mer nervøs ski, men som skjærer lett i ingangen av svingen.Forøvrig ingen problem å flytte de, bare fyll hullene med trespon og epoxyblanding


Ikke noe problem å flytte bindinger...
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Men hvis du ikke har kjørt noe særlig på ski før, så ville jeg seriøst vurdert å selge de bindingene, og kjøpt noen med lavere DIN.

De begynner vel på 10, og for uerfarne som ikke er godt over 100 så er det fort gjort å ødelegge seg.

Hvis de bindingene er noenlunde nye, så er det sikkert folk som er villige til å gi 1500 spenn for de.

Bare et tips


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

er ca. 193 høy og har ca. 45-46 i sko og veier ca. 83 + ski klær, ustyr osv.

hva bør p18 bindingene sitlles inn på da?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Ville startet med 9 foran og 8 på bakbindingen. Så skrur du hardere hvis du plages med at de løser for tidlig ut, men fortsatt er det gunstig med litt hardere på frambindingen.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Har ikke du i innlegget over misforstått? Har man store bein er det vel i helen du må stramme mer enn i tåa?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

KAN se ut so mdu ga opp hele greia og selge?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Flytt bindingene bak. D er bare tull d andre som er skrevet her. D er stor forskjell på 1cm foran midtpunkt og 9cm. skia sine kjøre egenskaper blir helt på trynet når de er midtmontert!!!!!! Det er noe for de som kjører i parken bla. for og få ei mer stabil bakski når en kjører switch.Gå på en sportsbutikk som har mal, og få de til og plugge hulla med plastplugger,da er de som nye.Sett bind på d laveste,og kjør i vei!!!!!

Ha en ellers fin vinter og nyt skia dine. Velkommen til the new world!!!


Strammere foran enn bak!
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Store bein? Man har ofte bindingen litt strammere foran enn bak fordi det er foran det ofte tjuvglipper. Det lærte nå jeg npr jeg kjørte alpint... Store bein, du liksom...


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

med Maden-ak


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg kjører twins uten midtmonterte bindinger..funker bra....pluss lettere og kjøre i løssnø wink



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå