Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tryvann parken
#91814 30/12/2004 8:21 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hva syns dere om parken i Tryvann nå? Personlig syns jeg hoppene er litt spesse. Boxene er lagd helt feil. Har vært der en gang hvor den øverste boxen var digg, men de 6 andre gangene har de vært helt ødelag og helt feil lagd! Skjønner ikke at de ikke ser at hoppene er helt feil lagd. På den nederste boxen lander man enten på kulen eller så bånner man hele driten. Og på Big Jumpet ser man ikke hoppet fra der man tar fart fra. Det er jo rett og slett livsfarlig! Noen som er enige?

More than words
OP Offline
More than words

de burde lekke opp linjene på en annen måte. dessuten er det alt for mange som bruker parken til transportløype og vanlig bakke, enten det er barn eller voksne. farlig er det ihvertfall. folk er i veien.

More than words
OP Offline
More than words

er enig at det er dårlig at man ikke ser landingen etter bigjumpen, men det hoppet er faktisk digg!! endelig har tryvann klart å lage et ordentlig hopp..eneste minuset med big-jumpen er at landingen er for flat.. de finner ingen mellomting. som han sa over her, landingen på den andre boxen er alt for bratt..

More than words
OP Offline
More than words

skjønner ikke hva som er galt med folk i tryvann som liksom skal kunne det her. Som han over sier så er det utrolig lett å se at hoppene er feil laget. Hvem faen er det egentlig som bygger den parken?

More than words
OP Offline
More than words

Skjønner ikke at Tryvann ikke kan klare å lage bedre boxer. Når selv en pingle som meg bånner box nr 2 så er det helt klart at noe er feil. Jeg er ikke sååå vant til å ha for mye fart!

Det er kun et tidsspørsmål før det blir en stygg kollisjon på Big Jumpen. Det er til stadighet masse små barn under landingen... Håper Tryvann tar tak i dette og utbedrer. Lær av Varing - de kan det med hopp...

More than words
OP Offline
More than words

Big Jumpen er livsfarlig!! Det er jo fult av kids(med familie på slep) som synes det er gøy å kjøre over kulen på landinga. Endelig har de speret landinga. Men de er jo enkelte idioter som dritter i det, pluss at man må ta fart fra et sted man ikke har muligheten til å se om det er noen som har hoppet for 10 sek siden eller om det er kids som har kjørt ned og muligens har trynna i landingen.

En ting som er viktig er å få barna langt bort fra hoppene så fort som mulig før noen kommer til å skadde noen.

More than words
OP Offline
More than words

det disse folka har sagt over her.. veldig enig

men da er det dette med linjene.. det er jo helt idiotiskt at man ikke kan gjøre mer enn kun 1 ting før man er i bånn.. man kan bare ta ett hopp pr tur fordi alle hoppene nærmest er ved siden av hverandre.det finns ikke linjer i tryvann. alt er bare plassert rundt helt tilfeldig..det er sikkert for at folk skal måtte ta heisen så mye som mulig slik at det bare blir dyrere og dyrereFAEN også er det allt for dyrt 270 kr for dagskort. de folka der oppe på tryvann gjør sikkert alt de kan for å få ut alle penga våre!!

en annen ting som er idiotiskt er at heisen i parken er kobla med den som drar over mot wyller. Den heisen der går ALT FOR sakte.mer vil jeg ikke si, men syns at tryvann burde gjøre noe med de linjene sine

More than words
OP Offline
More than words

den heisen går nok mellom 1,8 til 2 meter i sekundet som alle andre heiser i landet...

Er foresten en ce standar på hvor fort slike heiser kan gå..

Ogja, slike ekspress heiser fungere på en helt anne måte, så ikke bland de inn.....

More than words
OP Offline
More than words

Heisen i Hyttli går mye saktere enn andre tilsvarende stolheiser pga. sikkerheten når de har påstigning i to retninger på en gang! De har ikke lov å la den kjøre fort!

More than words
OP Offline
More than words

det har vel kanskje noe med at det et såpass bratt heng i starten av heisen mot tryvanntoppen. kanskje dette er nok en grunn til at de ikke kan ha så høyt tempo på heisene sine.. ikke vet jeg

More than words
OP Offline
More than words

Når man besøker parken i Tryvann og det er kaldt vær så fryser man nesten ihjel på vei opp møkkliheisen! Og er stiv og kald når man skal ned igjen! Man får aldri varmen liksom! Et hopp så er man i bunnen, så sitter man og trøkker i evighet i heisen før man er oppe igjen! Et skitrekk ville vært bedre, eller ekspressheis. Men de bygger den sikkert om snart! Hadde vært bedre å ha to separate heiser om det er grunnen til at heisen må gå i krabbefart!

Når både park og heis suger så ser jeg ingen grunn til å besøke Tryvann når det finnes bedre alternativer i nærheten!Både Varingen og Kirkerud har fete rails og hopp! Selv om det til tider er litt vel hardt og isete i Varing så er det ingen som slår de på rails iallefall!

More than words
OP Offline
More than words

ikke bare koble parkheisen fra. slik at den blir mer lik den som er i tårnbakken.. sså kan de heller ha en egen heis mot wyller? burde ikke det gå ann?

tryvann er en skam!
More than words
OP Offline
More than words

parken suger big time da! til og med jeg kunne ha lagd en bedre park...

More than words
OP Offline
More than words

var i Tryvann i dag. Og de har fikset på et par av problemene med parken. Hoppene/funboxene på toppen delvis mer normale. Pluss at kidsa har fått egen linje i en av de andre bakkene. Så nå forsvinner nok en del barn fra parken. Pluss at de har satt ut 2 rails og 2 ny boxer.

More than words
OP Offline
More than words

Var der på nyttårsaften. Ble litt overraska jeg. Funka faktisk og de hadde fått ut mange nye elementer over natta. Hyttliheisen går like fort/sakte som trysil parkheisen og hemsedal parkheisen, så det er ikke så ille.

More than words
OP Offline
More than words

tryvann kunne leid inn folka som lager parken i varing til å fikse opp i tryvann!!!!! de har kappasitet men ikke erfaring og de eier ikke kreativitet.

More than words
OP Offline
More than words

men det er de samme gutta... i varingskollen og tryvann..

Det med heisen er ikke noe å gjøre med, det er ikke lov å kjøre slike heiser noe fortere. og det er ikke bare å "fikse" en ekspress heis... de koster gjerne noe hundre millioner mer.. Ja, det er ikke billig å kjøpe heis for de som trodde det.. bare spør gutta på voss som har hat kronerulling i flere år for å få råd til ny stolheis.

More than words
OP Offline
More than words

parken suger max!!!!!!!!! det eneste som var fett der var og leke litt på trerailen øverst i bakken. de skryter av den parken og har sagt de 2 siste åra at den blir bra, men den suger hardt. varing er best!

noen som var der idag???
More than words
OP Offline
More than words

var der idag og nå har de fått opp 2nye railer, og alle de andre railene er satt opp riktig! dette går riktig vei

tryvann vinterpark
More than words
OP Offline
More than words

kunne løst det hele ved å legge parken til wyller i steden. de ville fått sinnsyke linjer og det ville vært mer naturlige å lage bigjumps og lignende. heisen går relativt fort også. extra pluss er jo at wyller ligger i solsiden dermed mye bedre film og foto muligheter.

varingskollen er helt klart best!
More than words
OP Offline
More than words

det er IKKE de samme gutta som lager parken i tryvann og varingskollen. det ser vel alle.... jeg annbefaler alle å reise til varingen i steden for tryvann. de har fått opp 8-10 rails og hoppene de har er døds bra. kan noen forklare hvorfor dere egentlig reiser til tryvann i det hele tatt????

More than words
OP Offline
More than words

det er ikke samme folk som lager parken i varingskollen som i tryvand.

More than words
OP Offline
More than words

hvem står egentlig for parken i varing?

More than words
OP Offline
More than words

det er stig som lager parken i kollen han er drit flink. det beste er at parken blir enda bedre når det blir kaldt å de får produsert mer snø! kommer til å bli kjempe bra

ikke bra tryvann..
More than words
OP Offline
More than words

tryvann er en dødsfelle. hoppet på bigjumpen under heisen. Det resulterte i en nesten ulykke med personer som kommer inn i løypa, 10 meter etter landingen. flaks jeg ikke strøyk med. raila på kink boksen, landa på en stakkars kid, som ikke visste bedre. gikk heldigvis bra. tidlig i sessongen ble jeg fratatt kortet i en uke for å kjøre på feil sted. de mente de skulle sette et eksempel for sikkerheten..haha..hvilken sikkerhet. drar du til andre land, er parkene forbeholdt eksperter. der er det ingen turister som kjører slalom mellom rails og hopp. Jeg tror ikke tryvann eller andre anlegg skjønner at dette er en farlig idrett, som kun kan gjøres sikrere ved større sikkerhet i park områdene.jeg har vært en del i tryvann i vinter og har ikke sett noe til de ansatte i park område. På deres internett sider står det om sikkerhetsinnstrukser. noe jeg tviler på at noen leser. ting kommer ikke til å skje før noen dauer.....og det skal faen ikke være meg.

tryvann..skjerpings, det går ikke ann å skylde på dårlige snø forhold etc.. foer dere har allerede kunder i bakken..

More than words
OP Offline
More than words

^word!!!!!!!!!!! veldig bra inlegg, tryvann MÅ forbedre sikkerheten i parken

More than words
OP Offline
More than words

Nå er det mulig at det bare er jeg som begynner bli gammel og grinete..

...men ærlig talt så blir jeg litt hissig når jeg står og venter for å se om det ser ut til at personen forran cleaner hoppet for så å se en kid som sniker og hopper rett bak personen forran meg. Bare jeg som hadde satt pris på om noen fulgte litt med i parken av og til og ga disse en advarsel/tok kort ?

...og jeg er helt enig i at bigjumpen under hytteliheisen er idiotisk plassert.

Ville også satt pris på bruk av en type sperre i parken eller mer skilting. Hva med å for eksempel sperre bakken med noe godt synlig tvers over bort mot der man står i kø før den første "big jumpen" ? Hvis man må over den toppen eller gjennom en type sluse ville vel en god del holdt seg borte vil jeg tro ?

Tryvann suuuuuger
More than words
OP Offline
More than words

tryvann tenker bare penger! Og det får de fra danske turister og slikt. De gidder ikke løfte en finger for å få det trygt og sikkert i parken. Orker ikke kjøre der mer når man står med hjertet i halsen før hvert hopp både fordi hoppet er laget slik at man må ha perfekt fart for ikke å bånne eller treffe kulen og i frykt for å kjøre på tullinger som svinger inn under landingen! Nei, dra heller til en av de andre bakkene i området som legger sin sjel i å lage det bra for oss som er i bakken for å ha det gøy i parken.

Heia Varingen.

More than words
OP Offline
More than words

Dra på "landet"!!

Varing og Kirkerud

More than words
OP Offline
More than words

Ja, varing har mange fete rails. Der er de helt klart best! Men bor du mot vest så har Kirkerud fått flere fete boxer nå! Nå må de bare få ut finger'n og sette opp det de har på lager også! Sjekk ut bilder av de nye boxene på www.kirkerudbakken.no så skjønner dere hva jeg mener.

More than words
OP Offline
More than words

kirkerudbakken har fått KANIN !!!! alle barna gleder seg!!!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå