Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Slipe stålkanter?
#91140 15/01/2005 7:33 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan skal man slipe stålkantene på skia? Hva skal man slipe dem med og hvor mye skal de slipes slik at skia ikke hekter så på railing?

More than words
OP Offline
More than words

Hvis det kun er for railing ville jeg ikke slipt, men kjøpt et billig gummibryne og fjernet noe av skarpheten under støvelområdet. Noen som har gjort dette kanskje?

Jeg fant frem dremelen jeg
More than words
OP Offline
More than words

Satt på en steinsliper på dremelen og bare gikk løs på stålkanten under støvelområdet+litt ekstra Funker sinnsykt bra! Og det går MYE fortere enn å bruke en vanlig metallfil

Jeg blir dårlig..
More than words
OP Offline
More than words

men sånn har det altså blitt. Selv bruker jeg flere tusenvis av kroner og et hundretalls med timer i året på og alltid ha best glid og sylskarpe kanter. Så leser jeg dette?? Dremel for å sløve skia?? Skjønner at jeg begynner å bli gammel:-). Jeg griner når jeg treffer stein med bakkeskia, mens dere ungutta jubler fordi kantene blir endå dårligere. Ha en fortsatt god vinter og alle må fortsette å danse snødansen for nå trengs det virkelig snø rundt omkring.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå