Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rumpebeskytter
#91088 16/01/2005 7:15 PM
More than words
OP Offline
More than words

er det verdt å betale 1000 kroner for en rumpebeskytter? hvor mye hjelper det egentlig?

More than words
OP Offline
More than words

rumpebeskytter er digg hvis du har look-bindinger. Da slipper du uønska penetrering hvis du kommer bakpå. Også er det ikke dumt hvis du er dårlig på rails heller..

More than words
OP Offline
More than words

.. jeg har oftere blitt reddet av plasten & paddingen på låret enn den på rumpen. Det har blitt enn og annen panikkstopp i sogen der man plutselig lander med låret/hoften på en sten eller stubbe; da er det digg (les: derfor jeg kan kjøre ski nå...). Om man setter rumpen rett på en stein kan fx Dainese sine shorts sikkert også hjelpe litt med å beskytte halebeinet; men jeg føler meg stadig litt utsatt med mine på meg. Er dog også mere redd for kompressjon av hele ryggen enn bare halebeinet når jeg lander hardt.

Noe helt annet er att shorts med padding er sterkt unndervurdert når det er beinkallt i heisan, eller på våte løssnødager der buke og heis er våte og fulle av snø. Da er det faktisk veldig behagelig med noe som minner om 1cm liggeunnerlag mellem rumpa og heissete smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå