Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ålsheia
#90643 27/01/2005 10:55 PM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som var oppe sist helg? Var det mye folk?

Tenker meg opp i helga. Men vil ikke opp for å stå i kø!

More than words
OP Offline
More than words

Ålshei sucker!dra til sauda med skibåten!

Ålsheia Suger....men hvem suger den for?
More than words
OP Offline
More than words

Ålsheia suger............men hvem suger den for?

Ålsheia er et familie vennlig sted hvor man kan sende ungene sine avgårde uten å være særlig bekymret for hvor de er. Det er mye voksne der oppe som bruker ski 2-4 ganger i året og det er noen Peak-Dudes og Peak-Babes som er på hyttetur med mor og far eller en liten vennegjeng.

Det er plassen for deg mellom 3-17 som liker å stå på ski i bakken.

Deg mellom 20-45 med unger som skal lære å stå på ski.

Deg mellom 45-80 som vil stå på ski men ta det med ro.

Deg mellom 1-100 som bare vil få litt frisk luft og bli rød i kinnene...

Det er ikke for deg som vil:

Dra på...

Kjøre fort..

Hoppe...

Stå på ski lenge.....

Kjøre pudder...

Kjøre bratte fjellsider...

Dra på¨fellene og komme deg hopp-i-helvete langt bort fra bakken til jomfru pudder.

Er mellom 2 og 100 og elsker å kjøre bra på ski og ikke er der for frisk luft...............

Da er Sauda eller RØLDAL mye bedre...

MEN TIL SITT BRUK DUGER ÅLSHEIA VELDIG BRA.....MEN AKK JEG SYNS DET SUGER, til og med på Onsdager med lite folk i kø og helt greit føre. Det er bare FOR KJEDELIG, men de henvender seg ikke til meg uansett så egentlig er Ålsheia konge..

More than words
OP Offline
More than words

Ålsheia i helgene kan beskrives med ett ord: KØ!25 min kø/opp og 5 min ned(maks) Dette gjelder forsåvidt Fidjeland også.Hvis du absolutt skal til Sirdal, bør du dra en ukedag når det har snødd-da kan det være kult..Ser at også Røldal er plaget med kø, men der og Sauda er nok et sikrere kort!!

More than words
OP Offline
More than words

Vis du er 18 da? Ikke at jeg er det, men jeg synes ålsheia duger bra jeg..bare du tør og dra på litt! og vet om de bra plassene, skulle nok konka deg ud ja!

More than words
OP Offline
More than words

Ålsheia er å blir et barnetrekk som må legges ned!

En av hovedgrunnene til at jeg flyttet fra hele stavanger!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Heisann Bob......

Jeg er ikke av typen som liker å "dra-pao" eller bryr meg om sånne ting som det. Jeg liker Røldal, der er bakkene lange og man har utrolig valgmuligheter når det gjelder nedfarter. Uansett hva du sier så er Ålsheia begrenset, men godtar man den begrensningen er Ålsheia ok.

Ålsheia suger bare, kan ikke for det..

Kjører heller 3,5 timer til Røldal en å bruke 2,5 t i kø hehe.

More than words
OP Offline
More than words

så fint at folk har den holdningen

......mindre kø på meg

More than words
OP Offline
More than words

...den som synes bakken i Ålsheia er bra kan umulig ha vært andre steder.

Helt greit som barnetrekk, men noe mer er det helt ubrukelig til. Et run ned storslalom trasèen er okei, men du blir lei av å kjøre en preppa renne som er 20 meter bred i time etter time.

Heldigvis er det ikke langt til Røldal og Sauda

Ålsheia er en drittplass
More than words
OP Offline
More than words

Lite snø, kø og mas. Innså først når jeg flyttet til Troms i militæret og opplevde Narvik og Riksgränsen i helgene hvor drit Ålsheia er. Det er så lite at det eneste det duger til er årets første skidag for å få rørt på kroppen. Gautefall, som er det minste trekket i telemark utkonkurrerer jo Ålsheia fullstendig. Til og med Steinmoen som er lite fisetrekk her i Bodø er mye bedre enn Ålsheia. Det verste er at plassen er så hypet av fjortiser, det er jo så KULT å reise til Ålsheia. Den plassen må de bare ha i fred for meg, det finnes nok av alternativer både i Rogaland og andre plasser.

More than words
OP Offline
More than words

word to God!!

More than words
OP Offline
More than words

Åseral er en plass "nord" på sørlandet. Åseral består av 3 alpinsentre. Bortelid som er det største av dem har 3 t-trekk+et barnetrekk dette er en familieplass uten bratte fjellsider og terrengpark men lite folk. Min personlige favoritt, er Eikerapen Her er det terrengpark med 3 boxer 5 rails big jumps osv. MEd mye snø er det også mulighet for å finne noen fine off-piste løyper kanskje ikke de bratteste sidene men faktisk ganske bra. I år har de slite med lite snø, tross en investering på 3 mill i snøkanonanlegg. Det er kun et t-trekk det er ca.1500 meter langt. nå holdes 2/3 av bakken åpen. Dette må prøves....(men sjekk føreforholdene først www.eikerapen.no)

More than words
OP Offline
More than words

jaja! Enig i mye her! Det er mye KØ! Det er mye fjortiser som skal tøffe seg! Det er dårlig med offpistplasser!

Men jeg var oppe i helga og skal si dere en ting som Ålsheia skal ha sinsykt creds for! De tenker mye på ungdommer!

Finn en annen plass der de har fått en stor nok bigjump, rails og andre hopp bygget av maskiner (totalt 4).

Ingen i Sirdalen kan måle seg med Ålsheia når det gjelder park nå altså! Jeg er sinsykt fornøyd! Du kan faktisk sammenlikne det med sauda. Og husk: Sauda ligger 3 timer (masse båter og styr) fra Stavanger!

Jibbearne har rett
More than words
OP Offline
More than words

Det er ganske så bra der oppe nå altså, men jeg er ikke der oppe for og kjøre hardcore linjer eller gå høyest mulig..Jeg er der oppe for familien har hytte der oppe, som jeg kan bruke så mye jeg vill..Mange av mine kamerater holder også til de oppe, og da blir det naturlig og dra der en vanlig helg, når du ikke er 18 og har bil til disp..Jeg liker det sosiale i Alsheia, mage kjente fra stavanger som det er kjekt og møte på fjellet..jeg har ca 60 - 70 skidager i året, og har vert så og si over hele norge og stått på ski..jævlig fett og stå i trysil, hemsedal, kvitfjell, hafjell, bjorli, stryn, fonna, ål, rauland..osv! Men det er ikke så mye som slår en god dag i Ålsheia med mange gode kamerater og kjente!Ikke tro at jeg liker MYYYE pudder, eller stoore kickere..Siden dette ikke finnes i Ålsheia, men skal du chillen på fjellet, har ikke bil, og kansje ikke så mye penger..Så er Ålsheia godt nok for mange tror jeg..

BoB

More than words
OP Offline
More than words

"Ikke tro at jeg liker MYYYE pudder, eller stoore kickere."

Skal være:

"Ikke tro at jeg IKKE liker MYYYE pudder, eller stoore kickere."

Hehe..sorry wink

ser forsåvidt poenget ditt bob
More than words
OP Offline
More than words

kunne tenkt meg å reist opp en ukedag hvis det hadde snødd mye, men i helgene holder jeg meg unna. Nå holder jeg meg unna alt, har skiforbud til påske. Kanskje derfor jeg er bitter, og lar ålsheia få frustrasjonen?

Men seriøst du som har vært litt rundt omkring; det er et fisetrekk.

1 m pudder i narvik her i nord forresten, og jeg er like bitter over å ikke få stå på ski....

More than words
OP Offline
More than words

Eneste grunnen til at jeg har vert oppe i ålsheia i år er fordi alle andre skulle.....ellers tar jeg heller skibåten til sauda...ikke veldig dyrt og supre forhold :d*hint*og det er helt sant at ålsheia er fullt opp med sosser som er der fordi de tror de kan stån på ski....men det finnes faktisk noen som kan stå også da...(dokka f.eks)....

More than words
OP Offline
More than words

Hva kan han?

More than words
OP Offline
More than words

han ruler fett okei!

More than words
OP Offline
More than words

Reis til Gullingen :-) Ikke mye lenger enn til Ålsheia! Lite folk og spennende terreng.. :-)

www.gullingen.no

Hadde det vært snø
More than words
OP Offline
More than words

....kunne jeg anbefalt Stavtjørn wink

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå