Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken fot fremst på rail med ski?
#90434 03/02/2005 11:52 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg holder på å lære meg å raile, og i forbindelse med dette er det er en ting jeg lurer litt på. På skateboard og wakeboard er det naturlig for meg at venstrefoten er fremst og jeg tror dette lar seg overføre til hvilken fot jeg skal ha fremst når jeg skal raile med ski. Når jeg hopper inn på railen er det mest naturlig å spinne til venstre slik at høyre foten kommer fremst, men jeg får problemer med å legge tyngen fremover. Noen som har noen råd? Bør jeg prøve å spinne mot høyre slik at jeg får venstre fot frem, eller bør jeg bare innfinne meg med at jeg må lære meg å raile med høyrefoten fremst. Å spinne 270 til venstre før railen er uaktuellt, da jeg akkurat har klart å sette 360 som ser ut som en skadeskutt kråke.Dersom noen har noen generelle railetips setter jeg selvfølgelig pris på disse også....

More than words
OP Offline
More than words

stiv av beina len deg fremover. fortsett med å spinne mot venstre. hvis du faller bakiover så er det kanskje fordi du ikke står bredt nok. prøv å spre beina enda mer en du gjør. peace

More than words
OP Offline
More than words

sliter med det sjæl jeg as! men det er bare å måke på.. sikkert lurt å kjøre med vestre først hvis det er et du synes er digg! hvor er det du pleier å stå hen? den 3'ern skulle jeg gjerne ha sett! haha smile smile lykke til videre!

More than words
OP Offline
More than words

sliter med det sjæl jeg as! men det er bare å måke på.. sikkert lurt å kjøre med vestre først hvis det er et du synes er digg! hvor er det du pleier å stå hen? den 3'ern skulle jeg gjerne ha sett! haha smile smile lykke til videre!

Høyre fot frem...
More than words
OP Offline
More than words

Er høyremann selv, og syns fakielandingen blir lettest om man starter med høyre, og bare spinner rolig mot venstre mot landingen, så sticker du den lett. Stå på

More than words
OP Offline
More than words

selv normalt mot venstre på hopp. liker likevel å tverrstille meg mot høyre og dermed raile med venstrebenet først på rails. dette er en smaksak, hva som føles naturlig. det som er viktig å merke seg er at du er 100% tverrstilt når du lander på railen, ellers vil du trolig kante, eller ihvertfall skli av i den retning tuppene peker. mange tar også for liten fart ettersom de nøler litt. større fart= enklere å raile. bøy litt i knærne, pass på å ikke komme bakpå med vekten. prøv, prøv, prøv. rails uten knekkpunkter først.

Mente seff motsatt vei
More than words
OP Offline
More than words

roter mot høyre for fakie

More than words
OP Offline
More than words

Sjøl kjører eg telemark, og når det gjeld rails er eg kun ein nybyrjar, men ein ting eg har funne ut, er at det gjeld å spinna den vegen du føler deg tryggast med. Sjølv spinnar eg mot venstre på 360 o.l, og då vart det mest naturleg å spinna mot venstre på railen og. Du finn fort ut kva for ein veg du er mest komfortabel med å ha fremst, viss ikkje er jo det beste å læra seg opp med begge bein, då kan du jo tilpassa kva veg du spinnar etter terrenget inn på railen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå