Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Legg problemer
#90075 09/02/2005 2:45 PM
More than words
OP Offline
More than words

noen som har noen forslag til å gjøre noe me støvelen slik at jeg slipper å få vondt i leggen?

More than words
OP Offline
More than words

men har samme prob. Har hatt kronisk legghinnebetennelse nå i lang tid. Det er et sant helvete, en bad landing (litt bakpå) og de neste 4-5 dagene er ødelagt!

Bruker en salve som heter Oridus, denne skal være betennelsesdempende, men jeg vet ikke helt om det funker! (det er jo seff verdt et forsøk)

Når det er på sitt verste spiser jeg iBux, dette hjelper på!

Det eneste jeg vet er at idrettsklinikken lager noen ''leggbeskyttere'', disse er svindyr. www.idrettsklinikken.no

More than words
OP Offline
More than words

Mykere sko er svaret!

Skoene er for stive hvis det gjør vondt å lande bakpå!

More than words
OP Offline
More than words

Har myke sko, men det hjelper lite på harde bakpålandinger.

More than words
OP Offline
More than words

Hadde samme problemet før jeg lærte meg å IKKE lande bakpå. Det er jo der problemet ligger. Bare se over skulderen når du spinner, og ikke legg vekta bakpå før hoppet, så lander du mye mer "riktig". Pleide å vente med å spinne til seint på dagen så jeg ikke ødela resten, men et par turer og litt intense smerter, så har det gått greit siden smile

More than words
OP Offline
More than words

Kjøp støvler med thermofit og tilpass etter forklaring. Se da først på filmen http://www.freeheelskier.com/video/thermofit.mpg

More than words
OP Offline
More than words

ta et sitteunderlag, type 3 mm tykt. kutt til 4 stk 1*10 cm striper. disse puttes så neddi sokken på hver side av skinnleggen. dette gjør slik at skinnleggen avlastes og dermed smerten er borte! funker for meg i alle år.

før jeg gjorde dette var det så vondt at det hindret all skikjøring. Har også vært på NIMI og spurt om råd, men de kunne bare lage en karbon dings til mange tusen....

jo også har jeg sett i utlandet at man kan kjøpe en slags pute som man klistrer på innsiden av støvelen(mot leggen) funker det også har jeg hørt.

benhinne betennelse!
More than words
OP Offline
More than words

hvordan er det man kjenner at man har benhinnebetennelse? har så psykovondt bakpå leggen, men også på siden! helt stivt og jævlig, kan nesten ikk egå i trapper på det verste..

benhinne betennelse!
More than words
OP Offline
More than words

hvordan er det man kjenner at man har benhinnebetennelse? har så psykovondt bakpå leggen, men også på siden! helt stivt og jævlig, kan nesten ikk egå i trapper på det verste..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå