Fikk vondt i leggene for fire år siden. Tok det ikke så alvorlig, og fortsatte å renne selv om det gjorde vondt. Betennelsen fikk satt seg skikkelig. Utover sesongen ble det verre og verre. Om sommeren gikk det over, men kom relativt raskt neste sesong. Og sesongen etter det.. Nå kan jeg nesten ikke renne på ski. Problemet er muskelen som ligger på fremsiden av leggen. Ved landinger bakpå blir denne belastet, og ved gjentatt belastning forverrer det seg. Trykket inne i muskelen øker, og det er dette som gjør så utrolig vondt. Nå skal jeg snart under kniven, hinnen som ligger rundt muskelen (fascies) skal splittes, og dette skal gjøre at muskelen kan utvide seg mer. Jeg vet jo ikke om det er dette som er problemet, men får du vondt i musklene på fremsidene av leggene vil jeg anbefale deg å droppe all hopping+ evt trappe ned skikjøring til det gir seg. Dette virker til å være et utbredt problem hos skikjørere. Er det noen som har erfaring med fasciotomi (operasjonen der en splitter fascia)? Hvor mye hjelper det, og hvor lang tid tar det fra operasjonen til en kan hoppe igjen??