Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Enda et "dumt" spørsmål
#88847 16/02/2005 5:06 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har erfaringer med betalingssystemet på backcountry.com ?

Betaler man bare via kreditt kort ? er det ikke mulig å betale cash på post huset ? og må man betale før varen blir sendt ?

ikke dumt i det hele tatt! Det er lov å være skeptisk..
OLEidOLE #88848 16/02/2005 7:15 PM
ael Offline
Medlem
Medlem

Har ikke erfaring med akkurat den butikken, men vanlig praksis er at du betaler varen og så sender de når betalingen er motatt. Det er ingeting å kvi seg for. Backcountry ser etter min mening ut til å vere en seriøs aktør. Du kan eventuelt opprette en konto til i banken og skaffe deg ett visakort på denne og så fører du over akkurat det beløpet som butikken skal ha... Selv bruker jeg min lønnskonto. Ingen problem sålenge du handler hos en seriøs aktør, noe som man gjennomskuer med en gang...

handlet der flerre ganger..
OLEidOLE #88849 16/02/2005 7:43 PM
Entusiast
Entusiast

Erfaringsmesig er de meget bra, og proffisonelle.

MEn de tar nok kun kreditkort, og det trekkes når varen bestiller..

En gang var det rot i systemet, og varen jeg bestilte var ikke inne. Da tok de kontakt med meg, og jeg kunne velge mellom å vente eller å få pengene tilbake..

Meget bra gutter de gutta der..

Okej
OLEidOLE #88850 16/02/2005 9:56 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for hjelpa, bestiller antagelig vis nye ski i morgen da smile

Motar man en regning som man betaler før varene blir sendt eller ?

Tips..
OLEidOLE #88851 16/02/2005 11:39 PM
ael Offline
Medlem
Medlem

Du får en ordrebekreftelse + muligens en kvittering at med pakken. Det med ordrebekreftelse er jeg sikker på. En annen ting. Hva må du betale i frakt? Jeg også bestillte meg ski fra USA forleden. Jeg opprettet ei mailbox (www.magnum.no) og fikk skia sendt dit. Magnum eller jetcarrier transporterte de til Norge. Jeg betale 6-700 kr. i frakt, + momsen selvsagt. Det fungerer på den måten at du handler varen som normalt over there, men når du skal fylle in shipping information så oppgir du adressen "din" i USA. Ofte er det gratis frakt i USA når du bestiller for flere hundre doller. Om det er tilfelle hos din butikk vet jeg ikke men det er meget sannsynlig. Etter at du har sendt ordren blir kontoen din trukket for det gitte beløpet som skia kostet. Etter ett par dager så mottar jetcarrier pakken i Linden, New Jersey. Dette kan du selv fylle med på gjennom sporingsnummeret (UPS) som du får hos backcountry når det sender pakken. Når jetcarrier sender pakken videre til Norge så vil du også få ett sporingsnummer. Dette for å fylle med hvor pakken befinner seg når den kommer og blir sendt videre i Norge. Når det gjelder moms og frakt så får du en faktura ett par dager etter pakken er motatt. Det hele er egentlig veldig enkelt. Jeg anbefaler det vertall på det sterkeste. De ansatte i magnum (jetcarrier) yter veldig god service så det er bare å spørre. Dette var da ett tips. Grunnen er fordi jeg vet mange butikker i USA tar alt for mye i frakt av den grunn at det genererer for mye papirarbeid. Sjekket nemleg opp med MANGE forskjellige butikke før jeg bestemte meg. Jeg bestillte hos www.bentgate.com. (Gratis frakt innad i USA)

Tips
OLEidOLE #88852 16/02/2005 11:45 PM
ael Offline
Medlem
Medlem

Du får en ordrebekreftelse + muligens en kvittering at med pakken. Det med ordrebekreftelse er jeg sikker på. En annen ting. Hva må du betale i frakt? Jeg bestillte meg også ski fra USA forleden. Jeg opprettet en mailbox (www.magnum.no) og fikk skia sendt dit. Magnum/jetcarrier transporterte de til Norge. Jeg betalte 6-700 kr. i frakt, + momsen selvsagt. Det fungerer på den måten at du handler varen som normalt over there, men når du skal fylle in shipping information så oppgir du adressen "din" i USA. Ofte er det gratis frakt i USA når du bestiller for flere hundre doller. Om det er tilfelle hos din butikk vet jeg ikke, men det er meget sannsynlig. Etter at du har sendt ordren blir kontoen din trukket for det gitte beløpet som skia kostet. Etter ett par dager så mottar jetcarrier pakken i Linden, New Jersey. Dette kan du selv fylle med på gjennom sporingsnummeret (UPS) som du får hos backcountry når det sender pakken. Når jetcarrier sender pakken videre til Norge så vil du også få ett sporingsnummer. Dette for å fylle med hvor pakken befinner seg når den kommer og blir sendt videre i Norge. Når det gjelder moms og frakt, så får du en faktura på dette ett par dager etter du har motatt pakken. Det hele er egentlig veldig enkelt. Jeg anbefaler det vertfall på det sterkeste. De ansatte i magnum (jetcarrier) yter veldig god service så det er bare å spørre de om du lurer på noe. Dette var da ett tips. Grunnen jeg sier dette er fordi jeg vet mange butikker i USA tar alt for mye i frakt av den grunn sendig utenlands genererer mye papirarbeid. Sjekket opp nemleg opp fraktsatser med MANGE forskjellige butikke før jeg bestemte meg. Jeg bestillte hos www.bentgate.com. (Gratis frakt innad i USA)

hei
OLEidOLE #88853 17/02/2005 8:07 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

med exspress frakta ble det 90 dollar, det var da ikke så sinnsykt mye? på evogear måtte jeg betale 190 dollar i frakt! Det er faktisk gratis frakt innad i usa på de fleste varer der(backcountry), menn jeg må bestille innen en uke. tilbudene gjelder bare til 28 februar. så jeg tror bare jeg bestiller da! takk for tipset, det skal jeg ta til meg til neste gang smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå