Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jakker og bukser til skikjøring. Hva liker dere best?
#88193 27/02/2005 2:48 PM
Sfinx Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg tenkte jeg bare skulle spørre dere skikjørere om hva slags klær dere synes er best å kjøre i. Og hva dere bruker under jakker og bukser.. Superundertøy osv.

Jeg har selv en ny o`neil bukse i kord som er sinnsykt fet.. Den er helt rå! Det kommer mer og mer klær med kord utover nå.. Til neste sesong kommer oakley og o`neill med enda mer kord.. det blir skikkelig hot!

Men uansett! Hva bruker dere?

Jeg er på utkikk etter ny jakke, men er sååå usikker på hva jeg skal kjøpe. Vil ha en som sitter kjempebra .. ikke sånn stor jakke som henger og slenger.. :(Har sett på en Tilak Evolution 04 på vpg.no.. Den virker bra,men hva synes dere? Er det noe annet jeg heller burde gå for?

Link til jakka : http://www.vpg.no/eshop/pub/engine.php?id=316

HUSK Å SKRIVE HVA DERE BRUKER DA smile

spørs litt hvilken stil du liker....
Sfinx #88194 27/02/2005 3:18 PM
Medlem
Medlem

selv kjører jeg norrøna gore-tex jakke (narvik modellen) fra i fjor, + arc'teryx theta sk bukse. begge deler er jeg fornøyd med, selv om tre-lagers gore-tex'n til arc'teryx trekker det lengste strået. prioriter heller en dyrere bukse over en dyrere jakke i min mening, siden det er fra livet og ned man har snø.

hvis du har pengene, og passformen er det viktigste, ville jeg valgt arc'teryx alpha sv jakke. den koster skjorta, men de jeg kjenner som har den sier den er vel verdt det. av undertøy bruker jeg devold ull-undertøy og på ekstra kalde dager bruker jeg også en norrøna skipolo under jakka. ang. den jakka du har sett på vpg.no har ikke jeg noen erfaringer med. uansett; lykke til med handelen!

Vurder behov
Sfinx #88195 27/02/2005 5:56 PM
Fersking
Fersking

Bruker for det meste ull innerst, evnt ullfrotte. Kan vel også ha netting eller super under ull dersom det er ekstra mye svetting. Evnt kun super eller netting dersom det er jævlig varmt. Som mellomlag bruker jeg ull eller fleece. Bruker aldri bomullsklær bortsett fra de gangene jeg bruker bomull som skallbekledning.

Jeg ville valgt ufora jakke/bukse i Goretex XCR eller lignende dersom du vil ha en jakke som skal brukes til mest mulig. Til kun heisbruk uten svetting kan det være like greit med ei fora jakke/bukse, du slipper å ta av/på så mange lag når du går inn/ut. Snølås er også greit, både på bukse og jakke.

Det viktigste er vel at det tilfredstiller dine krav, og ikke motens krav wink Det er ihvertfall min oppfatning, selv om enkelte nok bytter ut helt brukbare klær bare fordi det ikke er hotteste mote. Og for normalt heisbruk stilles det ikke akkurat ekstreme krav til pusteegenskaper!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå