Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Public Enemy kontra Fujative
#87359 13/03/2005 7:39 PM
Dumble Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hva er det som skiller PE fra Fujative? Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal betale 1500 mer for en ski som PE, som er smalere på midten, (dårligere løssnø egenskaper(?)), og som mange sier er en dårligere parkski enn fujative? Noen som skjønner dette og kan forklare meg ?

.
Dumble #87360 13/03/2005 9:46 PM
Medlem
Medlem

Kjører selv Fujativen og er helt fornøyd med den. har ikke testa PE men de rent fysiske forskjellene er som du sier målene, Fujative er bredere på midten. I tillegg har Fujative knekkpunkter i for- og bakski. Nok en forskjell er vel at PE har trekjerne mens F har skum.

.
Dumble #87361 13/03/2005 10:01 PM
MGL Offline
Medlem
Medlem

public enemy er stivere, og er mer beregnet på allround.. jeg har hatt de en sesong, og brakk de på torsdag. har fått fujatives nå, har prøvd de en gang. dritdigge ski. jeg ville klart valgt fuja's hvis jeg kunne vlege mellom den og pe nå.

pe
Dumble #87362 13/03/2005 11:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

public enemy er av tre og og er derfor mye mer solid en fujative. public er en park/pudder ski og er derfor litt tyngre enn fujative. fujative er en ren og myk parkski og har garantert dårligere pudderegenskaper

05/06
Dumble #87363 14/03/2005 8:24 AM
Entusiast
Entusiast

modellen av fujative har trekjerne, disse skiene tror jeg er ganske råe.

Fujative er jo bredere...
Dumble #87364 14/03/2005 5:06 PM
Dumble Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

..enn PE.. vil ikke dette gi Fuja bedre løssnøegenskaper med mer areal å fordele trykket på? Er det noe å henge seg opp i at PE er mer solid, eller blir det mest flisespikkeri? Jeg tenker på hvor lett de knekker.

^
Dumble #87365 27/03/2005 12:30 PM
Entusiast
Entusiast

fujative er så faen meg ikke bedre enn PE i løs snø... Fujativen er aaaaltfor myyyk til powder snø...PE er soleklart bedre... hvorfor ellers tror du at den koster 1500 spenn mer enn Fujativ... Fujativen er designet til P-A-R-K kjøring...og har dermed ikke samme egenskapene som PE...

05/06 av F PE
Dumble #87366 05/04/2005 3:15 PM
wlm Offline
Entusiast
Entusiast

Fujative:Twintip-ski først og fremst designet for bruk i park og pipe. Skiens kjerne er laget av førsteklasses treverk tvunnet inn i en hylse av glassfiber, såkalt Triaxial Braiding. Dette gir god vridningsstivhet, kombinert med myk fleks i lengderetningen. Skien har knekkpunkter, det vil si ekstra myk for og bakski for å gi deg hjelp inn i bratte elementer i parken, eller om du vil gjøre en såkalt tip-press eller ollie. En svært solid cap-konstruksjon og moderat innsving sikrer deg enkle og lettkjørte kjøreegenskaper i bakken på tross av at Fujative primært er en park og pipeski.Denne vinterens store slager i parken henger definitivt med neste år også! Dette er mye ski for pengene!

Public enemy:De to forrige Enemyene var ski vi elsket og fortsatt elsker for det utrolige brede bruksområdet de taklet. Saken er bare at nye Public Enemy gjør alt dette og litt til på en enda bedre måte! Til og med designet har blitt enda mer verst!Dette er twintips designet for moderne behov; pipe, park, pudder og alt annet skidagen måtte bringe for en leken newschooler.PK Hunder m.fl. har allerede vist oss hva skien står for i park og big jumps. Designet for jibberes evinnelige misbruk. Nye ABS sidekanter for å tåle kryssing av ski gang på gang. 2,5 millimeter bredere stålkanter enn forrige generasjon, slik at du kan raile enda litt lenger før de er nedslitt. Naglet i tupp og tail med tomhylser fra et 45 millimeters automatvåpen! En stor nyvinning på denne skien er at man har tatt i bruk P-Tex sålemateriale også oppå skien. Slik unngår man sår og kutt oppå skiene.For kjøreegenskapenes del er skien bygd i tre tvunnet inn i en hylse av glassfiber, såkalt Triaxial Braiding. Slik oppnår man topp vridningsstivhet, samtidig som treets naturlige spenst og myke fleks i lengderetningen beholdes. Skien kjennes derfor svært lettkjørt og stabil i bakkene, samtidig som den er tilstrekkelig myk og balansert offpiste.

.
Dumble #87367 05/04/2005 4:30 PM
Medlem
Medlem

Trodde Fujative hadde sandwich konstruksjon ??

fujative sugen i pudder........ NEI
Dumble #87368 06/04/2005 1:06 AM
Medlem
Medlem

Var i alpene i hele februar + litt i mars og har brukt fujative til alt fra benk i solveggen til 60cm pudder i skogskjøring. Syntes skia var grei nok i pudder, men siden det er en smal ski så er den seff ikke optimal, tror ikke det er så stor forskjell på pe og fujative i pudder, har kjør sammen med en kompis på pe og forskjellene virker ikke særlig store(størst forskjell er det når du carver mye, da er pe en god del mer kortsvingt. kjører man mye pudder så kjøp deg et par fat ski så slipper du unna muldvarptendensene som kan oppstå med smale ski, men fujative har funka fett for meg, men til neste år blir det et par 10cm+ ski som står på innkjøpslista

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå