Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fatbike , for og imot?
#8610 22/06/2014 10:15 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

eg er på jakt etter ein hobby utenom skisesong og har derfor begynt å sykle litt. ( landevei/offroad/sti) har fått interesse for sykling og kika litt meir diverse "sykkelgreiner"!kunne tenkt meg å prøve enduro/downhill men lommeboka er ikkje enig i det. 

Derfor lurer eg på fatbike. Er det noko å ha, til sitt bruk? For min del blir det å bruke den på myr og plasser som før ikkje var sykkelplassar. Om vinteren blir den litt nedprioritert så lenge det er skiføre til toppturer og frikjøring.

bor på Sunnmøre.

kom gjerne med innspel for og imot , tips og gode råd

Re: Fatbike , for og imot?
eHenning #8611 23/06/2014 5:23 PM
Medlem
Medlem

Jeg vil si at en rimelig fatbike kan være et bra valg. Den vil ha god framkommelighet og kan være fin både til stisykling på sommerføre og når den første snøen er kommet, men det er for lite til at det er skiføre. Sykler du sammen med folk på endurosykler blir du antakelig grundig frakjørt i lange utforkjøringer, men det er ikke så farlig.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå