Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
gaustablikk skisenter
#80143 23/11/2005 5:36 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

noen som veit om det er snowboard/ski parkpå gaustablikk? skal dit i vinter kanskje, så er greit med litt info om bakken..

Her kan jeg svare deg!
thaHauge #80144 23/11/2005 6:07 PM
Entusiast
Entusiast

Gaustablikk har uante muligheter, baade bakkene og omraadet rundt har ofte mye sno, og egner seg godt til aa gjoere luftige sprell. Desverre saa har skisenteret ikke forstaatt en dritt. De loker skikkelig mye. Selv har jeg hytte der og var dritt lei opplegget med ett spretthopp mitt i svarte bakken, eller boxen paa flata. Derfor gikk vi i dialog med ledelsen og sa vi kunne hjelpe dem med aa bygge hopp hvis vi fikk vaere med paa aa bestemme litt.. De ble kjempe glade og takket ja, de sa selv at de ikke hadde peiling. Vi sendte tegninger paa hopp som inkluderte grader, meter osv.. Saa kom vinteren og vi tok paa ny kontakt. Da hadde de til og med sendt han ene karen paa kurs for aa bygge park. Tegningene var motatt og ting skulle naa skje! Men saa skjedde selvfoelgelig det som maatte skje. Spretthoppet uten landing og en slapp boks.

Har sendt ny mail i aar, saa vi faar se.Men paa en annen side. Tar du med deg spade og gaar litt utenfor kommer har du uendelige muligheter..

/Martin

Uenig
thaHauge #80145 23/11/2005 7:17 PM
Medlem
Medlem

De har pleid å ha et par dårlige rails der, og en boks nederst i den ene bakken som er helt udugelig som Martin sier. De siste årene har det derimot vært svært lite snø utenfor bakkene. Noe offpist områder er det heller ikke uansett, hvis du ikke klatrer opp på gaustadtoppen. Eller tar banen inne i Gaustadtoppen, som er åpen noen få dager i sesongen. Jeg synes også bakkene der er kjedelige, kanskje med unntak av den ene bakken på baksiden.Dårlig afterski er det også.

Positive ting: Sjelden sinnsykt mye folk (men ofte mye dansker). Du får ofte lov til å bygge hopp selv, sette løype (hvis du driver med det) etc. Bare snakk med han som driver bakken; Svartdal el noe sånt???? Ihvertfall han med den svarte hunden som freser rundt der; hyggelig fyr.

Hmm
thaHauge #80146 23/11/2005 7:38 PM
Entusiast
Entusiast

Joa, enig i at snoen ikke var bra i aar, men fjellene paa baksiden av kvitaavatn er bra terreng. Tar du langrennsloypa innover,den blaa forbi langefonn er det ogsaa mye bra terreng. Mulighetene er mange, og det er flere steder i de ellers saa kjedelige bakkene hvor man kunne bygget bra hopp!

SUUUGER HARDT!!!
thaHauge #80147 24/11/2005 12:15 AM
Medlem
Medlem

var der på søndag for å få min første dag på snø med ski på beina.. De hadde i bakke noe som er greit, men når de tar 360 kr for et dagskort når kun 1 bakke er åpen synes jeg er drøyt! men nok om det så kjørte vi et par Gikk til folka og spurte pent om vi kunne finne frem en rail for raile litt, men da fikk et kontant NEI!! Hvorfor spurte vi, da fikk vi i svar: Er ikke nok snø, jo det er det sa vi når vi har nok snø til en kicker så er det nok snø til en rail.. Etter det endret de grunn og sa at railen måtte overhales noe som bare er piss da noen locals hadde sjekket den tidligere og sa at den var like hel.. De skulle ikke gjøre noen ting, vi skulle gjøre alt, men de nektet, så det er leeenge til jeg skal opp dit igjen for å si det sånn!!

fred ut

yeah
thaHauge #80148 24/11/2005 4:14 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

takk for alle svar folka! så det er såppas dårlig der ja! tviler på om jeg skal dra i det hele tatt nå ass:P....peace out:::

Vel.
thaHauge #80149 24/11/2005 4:27 PM
Entusiast
Entusiast

Det er faktisk vært et besøk, når det er mye snø der er det en del hopp som er bygd rundt av de lokale snowboarderne så man får hoppet litt. Og man har muligheter til å pumpe litt pudder og. Men som sagt, vent til det er snø..

Hei

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå