Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skifilmavspiller i heisen?
#80134 23/11/2005 5:39 PM
Varg Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er en designstudent som om dagen utvikler en mediaavspiller for ekstrembruk. Et produkt for avspilling av musikk i parken og skifilmer i heisen (eller bussen på vei hjem).

Den skal selvfølgelig være snø-, vann-, kulde- og vottekompatibel.

Er det noen som har noen meninger om hvilke specs, funksjoner og utforming et slikt produkt bør ha??

Er dette noe du ville ha kjøpt?

På forhånd takk

.
Varg #80135 23/11/2005 5:44 PM
Entusiast
Entusiast

Hørtes usannsynlig tullete ut spør du meg. Ikke noe jeg ville brukt penger på. Eneste gangen det kunne vært nyttig med en skjerm, er når man filmer, men da har man jo lcd-skjermen på kameraet man filmer med. Skal den brukes på bussen hjem, kan du jo bare designe en støtsikker boks til en allerede eksisterende dings, som ligger i sekken til du tar den fram på vei hjem. Hvertfall hvis det er snakk om noe man skal vise levende bilder på.

Derimot så kunne det vært interessant med en mp3-spiller, fittepitteliten, med en fjernkontroll som takler alt fra pudder til minus 30.

hmm
Varg #80136 23/11/2005 6:01 PM
Avhengig
Avhengig

bare hvis den er billig ;P5 kr ellr?

hmmm...
Varg #80137 23/11/2005 6:04 PM
Fersking
Fersking

En støt/værsikker Sony PSP du skal lage med andre ord...Tror nok ikke det er noe å satse på. Og vottekomptabel...da blir det rimelig king size størrelse på spelledåsa di!

Sats heller på noe lignende du kan bruke på stranda og sommeren.

Eller hva med ryggskinne med trådløs mp3 spiller og hjelm med høytalere. Hvorfor ikke være LITT fornuftig om du skal designe noe folk skal bruke på fjellet?

lag en
Varg #80138 23/11/2005 7:18 PM
Avhengig
Avhengig

svær lasso som du kan skyte ut fra jakkearmen slik at du kan grabbe et tre hvis du merker at du skal tryne?eller hva med en propell som kommer ut av girohjelmen når du mangler oppdrift på biggern, slik at du er sikker på å kunne hoppe langt nok wink nei vent! lag en badehest som kan floppe ut når du landr på magen, da får du liksom ikke vondt heller. det var lurt =)vel, nok tull. skjerm i heisen høres bra ut, men jg ville nok aldri brukt penger på slikt. han over her var smart, hva med en skikkelig robust mp3 spiller som tåler ALT =)stå på

joda...
Varg #80139 24/11/2005 12:51 AM
Varg Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Primærfunksjonen skal være mp3spiller. Men innen jeg er ferdig med utviklingen av produktet, vil videofunksjon være en selvfølge,( og ikke fordyrende )dessuten er det svært få som har råd til å kjøpe flere mp3spillere, og noe av greia er at man kan bruke den ellers og.

Noen andre funksjoner en slik dings kunne hatt?

30 minus-, pudder- og støtsikker skal jeg følge opp. Trådløs overføring er også et godt tips.

(Lassoer og propeller får bli neste prosjekt)

Nå er du vel godt inne i prosjektet allerede
Varg #80140 24/11/2005 1:42 AM
Entusiast
Entusiast

Men jeg tror hva som savnes på markedet er en funksjonabel/bedre mobiltelefon til slikt formål og med de specsene du nevner.

Forøvri når det gjelder det produktet du egentlig retter deg mot:dugg på skjerm vil vel være et problem, vindusvisker her må vel funke greit if so.

Port ut for å spille av slikt på ekstern skjerm/trådløs støtte opp mot windows mediasenter er vel kjekt?

æsj
Varg #80141 25/11/2005 8:06 PM
Avhengig
Avhengig

hadde håpet på lassoer og propeller ;Pvel som karen over meg her... vindusviskere er tingen!!dugg og snø må bort fort. prøv å legg inn spyleveske og lommetørkle som popper opp når du trykker på en sånn fancy knapp på undersida =)lykke til med prosjektet

det høres..
Varg #80142 26/11/2005 6:59 PM
Entusiast
Entusiast

..ut for meg ,som du skal lage en sprutsikker ipodvideo med stor skjerm?

Får du til det, og holder prisen nedenfor ipod'n, skal jeg være den første til å kjøpe den.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå