|
 stoppere på alpinbinding..
|
Fersking
|
OP
Fersking
lurer på en ting, noen som har prøvd å fjærne stopperne/bremsen på bindinga? evt. klippet de av for ikke å fjærne støttepunktet på bindingen..?hvordan funker dette?
|
|
|
 før
|
Entusiast
|
Entusiast
det første så er du dum nok til å klippe dem av, uten å fjerne den ene skrua for å få dem løs så har du vel økt sjangsene for å bli stoppa av sikkerhetsansvalige i skieheisen betraktelig! Er vel neppe lov å kjøre uten stoppere gitt..
|
|
|
 Ikke
|
Entusiast
|
Entusiast
Ikke KJØR DER.. Ikke gjør det.. Hva om skien din løser seg ut mitt oppe i et brattheng??? Hvordan tror du det er å stå lengre nede og stoppe en ski i full fart med tenna?? Start å tenk lengre den nesen er lang, og la stopperen få lov til å gjøre sin kritiske jobb...
|
|
|
 heh
|
Entusiast
|
Entusiast
hvordan fikk du i det hele tatt for deg å fjerne stopperen? d skal liksom være godt for?
|
|
|
 jada
|
Fersking
|
OP
Fersking
hei,hei,hei..chill da!for det første er du(d-link) dum nok til ikke å lese hva jeg skrev! står d noe om at jeg har tatt dem av?! nei, akkurat. lurte på om det er noen som har gjort det jag. såg noen i bakken som kjørte uten også lurte jeg bare, fordi de bøyer seg innover hver gang jeg går på trynet, ganske irriterende i lengden.
|
|
|
 hehe
|
Fersking
|
OP
Fersking
trenger ikke å være rakettforsker for å fjærne stopperne vel!
|
|
|
|
|
|
 IDIOTISK!!
|
Medlem
|
Medlem
Man trenger heller ikke være en rakettforsker for å forstå at å fjerne stopperne er farlig. Bindingen min fucka seg og skien min tok en tur i hemsedal parken av alene. Det var faen meg ikke morsomt. Først og fremmst kan man skadde andre. For det 2 må du løpe etter skien din, det er ikke sikkert at du finner den igjen. Da må du ha snowboard/gayblades stropp rundt beine. Nei jeg gir det ikke noe svar på hvordan du kan ta bort stoppern. Hva kan være fordelen???????
|
|
|
 mine stoppere har gått i stykker
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
de er blit helt fucka. må hele tiden passe på så skia ikke forsvinner. det er look bindinger(p12) noen som vet hvordan man fikser dem.
|
|
|
 Oppvask 2000
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Du kan kjøpe nye.. Koster 200-300,- Bare løsne på senterskruen foran og ta dem av. Helt kurrant. Event ta de med til en bra sportsbutikk, de kan ordne!
|
|
|
 stoppere.
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg var innom intersport å skulle kjøpe breie stoppere til feitskia mine her om dagen. de skulle ha 400 kr for en brems! altså 800 for å bytte på begge bindinger!!!!
|
|
|
 Hei
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ta kontakt med meg, jeg har et par stoppere til PX12 til overs. Tror de passer, du kan jo sjekke selv først.
|
|
|
 .
|
Entusiast
|
Entusiast
Støtter han som kommer med forslaget om å kjøpe nye. Hvis man heller velger å plante en stålkant i panna til en random skikjører 200 meter lenger ned, fordi man vil spare 200 kroner, så håper jeg vedkommende brekker begge beina i en tvilsom ulykke med barneskitrekket.
|
|
|
|
|
|
 jaja
|
Fersking
|
OP
Fersking
jeg vet hvordan man fjærner bremsen, det er ikke noe prob, jobber selv på sportsbutikk. ja, det koster spenn å fjærne bremsen, men poenget her var jo heller ikke å spare penger. har vel for f... råd til å skifte hvis jeg må! var heller ikke det jeg spurte om. men folka her er jo så jævli aggressive, går vel an å svare saklig, eller? men anyway, var vel et idiotisk sp.mål. uansett lurte jeg bare..
|
|
|
 jaja
|
Fersking
|
OP
Fersking
jeg vet hvordan man fjærner bremsen, det er ikke noe prob, jobber selv på sportsbutikk. ja, det koster spenn å fjærne bremsen, men poenget her var jo heller ikke å spare penger. har vel for f... råd til å skifte hvis jeg må! var heller ikke det jeg spurte om. men folka her er jo så jævli aggressive, går vel an å svare saklig, eller? men anyway, var vel et idiotisk sp.mål. uansett lurte jeg bare..
|
|
|
 snakk
|
Entusiast
|
Entusiast
om å fjerne en skrue får å få dem løs da.. Gjorde det senest i dag, ødela min stopper på rossignol axial TI 140 PRO og fikk tilsendt 2(!) nye av importøren Så nå har jeg en ekstra, greit å ha siden jeg har på følelsen av at en av de kommer til å ryke igjen :P
|
|
|
 idiot
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
dette var en idiotisk post?det sier seg selv at du ikke skal ta dem av..viss du kunne tatt dem av hadde det sikkert vert en knapp eller noe sånn.
|
|
|
|
|
|