Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
db-skis
#74312 19/03/2006 4:56 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 126
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 126

jeg lurte på hvor man kan kjøpe db-skis?

er det noen som har testa disse til telis? skal brukes på toppturer å i heisen, men ikke i løypa


dpskis.com
unlooped #74313 19/03/2006 5:12 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 177
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 177

db-skis finnes ikke lengre, men d'en i db har videreført konseptet i dpskis.com, og med noen innovative design (sjekk lotus 138)

Modellene til db finnes også igjen i sortimentet til Goode, som produserte skia, men etter sigende har de hatt problemer med holdbarhet (noe som visstnok var en del av bakgrunnen for at d/b avsluttet samarbeidet med Goode).


Jepp..
unlooped #74314 19/03/2006 5:45 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 106
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 106

.. skiene kjøpes direkte via siden www.dpskis.com

Lotus 120 funker bra som telemarkski, jeg har også veldig mye tro på Wailer 95. Har ikke prøvd Lotus 138, men som ren telemarkski mistenker jeg at den kan være veldig veldig bra. Har noen kompiser som har kjøpt og fått 138'en nå (alpint) og påstår at det er den råeste allround-myksnø skien noensinne; begge er tidligere eiere av alt mulig rart som diverse Igenous, Spatula m.m. Jeg mistenker at jeg selv ender opp em å bestille en neste år også; har veldig stor tro på den.

Alpint har jeg kjørt en del på Lotus 120 og liker den veldig godt. Veldig mye mer allround enn man skille tro, slår Spatula og Pontoon på allround-egenskaperne og er ikke langt etter Pontoon i løssnø; bedre enn Spatula der også synes jeg.


B i DB tester ski
unlooped #74315 19/03/2006 6:23 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 8
H.H Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 8

den europeiske delen av "gamle" DB tester ski, men det blir vel aldri DB ski igjen.Kina produksjonen til DP er jo oppe å går. Litt skuffende at de ikke klarer å holde den lave vekten som de hadde på DB, men har vel en del med at carbon teknologien blir noe avansert når de kjøper seg produksjons kapasitet i Kina.Dp ser bra ut, Lotus 138 ligger tydlig i samme shape segment som K2 Poonton.Breie ski som er lette på vekta sjekk: www.amplid.com infrablack carbon og trekjerne. bygget i Østerike


kanonbra
unlooped #74316 19/03/2006 8:29 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 26
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 26

er kjempefonøyd med mine nye amplid.kan anbefales.....


"monstro"
unlooped #74317 19/03/2006 8:32 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 126
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 126

jeg ser goode har en ski som heter monstro, jeg lurte på om det ville være noe poeng for en lett gutt på 50 kg (m utstyr) som er 165 lang å kjøpe disse?

de er jo så lett at jeg tenkte det går greit?

har så lyst på swallowtail:P


 
 
ingen!?
unlooped #74318 20/03/2006 8:10 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 126
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 126

er d ikke noen som har prøvd den? er det samme som den gamle Db skia m splitt-tail?


Goode..
unlooped #74319 20/03/2006 11:56 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 106
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 106

.. bruker p.t. noen shapes som er utviklet av D og B fra DB, men Goode bruker en litt lettere og enklere (og markant mindre holdbar, en av grunnene til at det ble split mellom D&B og Goode) konstruksjon. Sikkert ikke noe problem for mange kjørere, men det er ikke samme ski som de skiene DB ønsket å lage, selvom shapen er lik. Det er forskjell i stivhet/demping utover holdbarheten for de tunge eller de som kjører på stein etc.



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå