Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Et vanlig spørsmål
#70756 24/09/2006 3:10 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, jeg har sjekket mye rundt av gamle diskusjoner, men jeg lurer på en ting..

Hvorfor/hvilken ski ville du ha valgt om valget stod mellom Volkl Dogen og K2 Fujative??

Jeg skal ha en ren lekeski for park, jeg er 180 og veier rundt 75 kilo... Hvilken lengde ville du ha valgt om du var i mine slalomsko? Jeg heller akkurat nå litt mot ski som er ca. 168, men vet at dette kan bli litt ustabilt i større fart.. Og har det noe å si for fartsstabiliteten om man midtmonterer bindingene..

Alle svar mottas med takk,

MVH Stig

Fujative...
superstig #70757 24/09/2006 3:19 PM
Avhengig
Avhengig

Ville nok valgt Fujative de er veldig lekene og har en myk,men samtidig spenstig fleks...Angående lengde ville jeg nok gått for 179...168 blir vel kort...litt lettere å trikse med korte ski i starten,men på sikt vil du får mere igjen for en litt lengre ski...Mere stabilitet i landinger og bedre å kjøre på...

økte selv fra 175-181 i lengde er ca din høyde og syns de lengste var mye bedre...samme ski (torublekmaker) men litt lengre og mere stabile syns nå jeg. syns heller ikke det var noe særlig foskejl i lufta.

Midt eller fram montering er å anbefale...Forlengs kan du kjøre så om det går litt på bekostning av kjøre egenskapene får du mere ut av switch kjøring og landinger. Har selv mine fram montert 2cm og det funker perfekt m tanke på switch kjøring inn på hopp og landinger. Mere kontroll!

Håper du får noe ut av mitt svar og lykke til meg ski kjøp!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå