Har gått å grublet en liten stund nå og lurer på hva dere syns om min ide, kanskje noen andre har hatt samme ideen...?
Jeg tenker på en langfilm som handler om en gutt/jente som nettopp har begynt med twintip. Gutt/jenta har et stort talent men får ikke vist det fram, eks. han/hun ser ut som en danske på ski i starten. Han/hun blir mobbet av andre skikjører, (kanskje fordi han/hun ikke er så veldig god eller at de bare er misunnelig på han/hun?) Det ender med at en "speider/manager" får øye på pågangsmotet/talentet til han/hun. "Speider/manager" kommer i kontakt med han/hun og hjelper han/hun til å utvikle seg. Høydepunktet må være at han/hun har blitt så god på ski at han/hun skal være med i sin første store konkurranse. De som mobbet han/hun endrer seg og han/hun blir kanskje en del av gjengen. Hvem vet..?
Dette er liksom en "oppsummering". Det finnes sikkert masse andre ideer man kan føye til et sånt forslag.
Noen som har sett alle de hockey/baseball filmene, hvor det er en gjeng nerder som ikke har peiling i det hele tatt? Det er en slik film jeg mener, kanskje litt for amerikansk de filmene der...? Men syntes det er en god ide.Syntes det hadde vært morsomt om noen ressigører hadde lagd en slik film om jibbere.
Hva tror folk om det? noen andre forslag? om det ikke skjer en gang, er det morsomt å ha diskutert det!