Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Breckenridge.
#67943 12/12/2006 5:29 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Noen som har vært og kjørt i parken der? Hva koster det å være der litt over en uke med reisen, heiskort, hotell eller lignende ? Noen som vet?

Breck
Lf.elStaD^ #67944 12/12/2006 6:27 PM
Medlem
Medlem

Har vært i Breckenridge flere ganger, men sist gang i 2002. Parken var bra da, men jeg regner med at den har blitt enda bedre siden den gang. Superpipen deres er jo også helt sinnsyk.

I år har de også bygget ny heis til toppen av Peak 8 (3963 m), som er Nord-Amerikas høyeste og som åpner for store områder med urørt pudder.

Så Breckenridge kan absolutt anbefales, selv om det nok kan bli dyrt. Flyreise (ca. 4500 for Oslo-Denver) + shuttle-buss fra flyplassen ($130, går sikkert busser fra buss-terminalen i Denver også, uten at jeg skal uttale meg for sikkert om det). Det kan jo være greit med leiebil, da heiskortet i Breck også gjelder for Araphoe Basin og Keystone. I tillegg kan du bruke kortet i Vail og Beaver Creek 3 av 6 dager o.l. Vail er ca. 45 min unna med bil.

Utgifter til bolig/heiskort er avh. av perioden du drar i. 15. feb til slutten av mars er high-season (dyrest) osv. Har sjekket en del på dette i det siste, da jeg regner med å dra over i månedsskiftet februar/mars (da er som regel snøen best, og ikke så sinnsykt kaldt som det KAN være i januar).

Men for en uke i Breckenridge i månedsskiftet med leilighet (hotell blir nok dyrere) + 7 dagers heiskort (finnes dealer med heiskort+leilighet) må du nok ut med ca. $800. Så det ville nok absolutt lønne seg å finne noen å dra med for å dele på utgiftene til leilighet/hotell. Hvis du drar alene skal det nok godt gjøres å komme under 10000 kr totalt sett, men du kan jo sjekke selv på www.breckenridge.com og evt. www.expedia.com for bolig.

Du får ha god tur hvis det blir noe av!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå