Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gold Iridium VS Fire Iridium
#67366 02/01/2007 9:26 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg skal kjøpe oakley briller, men sliter med å bestemme meg for hvilket glass jeg skal velge. Er fire iridium mye bedre når solen er på det sterkeste? Har hørt mye om at spesielt fire iridium glassene tåler ekstremt lite før de blir ripete. Hvordan er gold iridium i forhold til dette?Noen som har prøvd begge og har ett seriøst synspunkt?

>>
Mr. Jacobsen #67367 03/01/2007 8:35 AM
Medlem
Medlem

Gold Iridium glasset er mørkere enn Fire Iridium. Gold glasset slipper gjennom 12% av lyset, mens tilsvarende for Fire er 16%. Begge glassene er beregnet for solskinn, men Fire er litt mer allsidig.

Hva angår ripemotstand, så har jeg ikke opplevd problemer med noen av glassene, så jeg kan ikke uttale meg om hvilke som tåler minst.

Fire ir. mørkeste glass i goggles
Mr. Jacobsen #67368 03/01/2007 12:58 PM
Medlem
Medlem

Fire iridium er faktisk den mørkeste linsen til goggles. ( ikke samme forhold som linser til solbriller )

vel å merke er at både gold og fire er kontrast økende glass, og vil dermed virke noe lysere enn de egentlig er under forhold med mindre lys. - i motsetning til f.eks black iridium som gir en nøytral kontrast.

Fire er noe dyrere enn gold om det innvirker linse valget ditt..

www.quarterinc.com

Q.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå