Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Twintip skjøring..
#64078 06/11/2007 1:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei...Jeg er nybegynner på ski...jeg stod hele 06/07 sesongen på twintpi...men lærte ikke så mye triks..Noen som har tips til noen lette triks som ser tøft ut smile

360 Tailgrab?
smooth-rider #64079 06/11/2007 1:22 PM
Fersking
Fersking

Det var den første komboen jeg lærte.:)1. Vær sikker på både tailgrab og 360.2.start spin når du er så vidt over hoppet.3. kryss skiene og grab når du er sånn 90 grader rotasjon.4. Prøv først et sted der du lander mykt.5. Jeg prøvde mange ganger før jeg satte det.6. GO FOR IT!:grin

små hopp!
smooth-rider #64080 06/11/2007 1:23 PM
Fersking
Fersking

På de to små hoppa i Hemsedal er det bra å prøvde det!

-sindre

rYGGEN...
smooth-rider #64081 06/11/2007 2:17 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat mini man!:På de to små hoppa i Hemsedal er det bra å prøvde det!-sindre

hVORDAN SKAL RYGGEN MIN VÆRE...SKAL JEG BØYE LITT FREMOVER LIKE FØR HOPPET??

Re: Twintip skjøring..
smooth-rider #64082 06/11/2007 2:27 PM
Fersking
Fersking

Prøv å holde overkroppen i vertikal vater, det er overkroppen som bestemmer din spin og lett å få en skjev spin om man lener seg frem/tilbake. Få bena oppunder kroppen, ikke kroppen ned til skia... smile Og så er det bare å prøve igjen, igjen, igjen og igjen...og igjen!

Lykke til!

daffy og split
smooth-rider #64083 06/11/2007 2:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

= tøff kombo

Tak for tipsen..
smooth-rider #64084 06/11/2007 2:49 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat EirikBerntsen:Prøv å holde overkroppen i vertikal vater, det er overkroppen som bestemmer din spin og lett å få en skjev spin om man lener seg frem/tilbake. Få bena oppunder kroppen, ikke kroppen ned til skia... smile Og så er det bare å prøve igjen, igjen, igjen og igjen...og igjen! Lykke til!

jeg skal prøve flere ganger helt til jeg får det til..Jeg prøvde 360 flere ganger men kom ikke lenger en 270 og landet baklengs..

hjelp!
smooth-rider #64085 06/11/2007 7:48 PM
Avhengig
Avhengig

trodde 360 på skulle være mye enklere enn det høres ut som her...skal snart kjøpe twintip, og var overbevist om at 360 var shitlett...ettersom jeg har stått på brett i alle år, mener jeg og tro at overgangen til ski blir overraskende lett...har jeg rett? (noen andre som har konvertert fra fjøl til planker?)

smooth-rider #64086 07/11/2007 12:27 PM
Medlem
Medlem

Sitat smooth-rider:jeg skal prøve flere ganger helt til jeg får det til..Jeg prøvde 360 flere ganger men kom ikke lenger en 270 og landet baklengs..

Ah, godt å se at kidsa også sliter :razz Sjæl er jeg 39, og har aldri hatt noe kroppskontroll å skryte av i lufta. Men likevel kjøpte jeg meg twintipski for å leke litt for 2 år siden. Jeg kunne ikke fatte at jeg var så dårlig på 360 som det viste seg at jeg var. Enten kom jeg ikke rundt, eller så var jeg helt skeiv. Fortsatt er det laaangt fra perfekt, men det som hjalp meg veldig var å få tips om å bruke hofta mest mulig for å komme rundt. Jeg (og flere andre viste det seg) fokuserte mest på skulderpartiet. Når jeg droppa det, og kun tenkte på hoftene gikk det mye bedre både med tanke på å komme rundt og når det gjaldt skeivheten. Det hjalp også å tenke at jeg hadde god tid! For da ble jeg tålmodig nok til å vente til jeg faktisk var rundt, i stedet for å tro at jeg hadde dårlig tid rundt, og dermed ubevisst avbryte bevegelsen midt i.

Lykke til! Når det først sitter syns du garantert at det er kjempelett (jeg syns ikke det, men jeg må desverre innse at jeg er unntaket her smile

Hvor er snøen?

da er vi flere..
smooth-rider #64087 07/11/2007 4:43 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Old McDonald:<blockquote><p>Sitat smooth-rider:jeg skal prøve flere ganger helt til jeg får det til..Jeg prøvde 360 flere ganger men kom ikke lenger en 270 og landet baklengs..

</p>

Ah, godt å se at kidsa også sliter :razz Sjæl er jeg 39, og har aldri hatt noe kroppskontroll å skryte av i lufta. Men likevel kjøpte jeg meg twintipski for å leke litt for 2 år siden. Jeg kunne ikke fatte at jeg var så dårlig på 360 som det viste seg at jeg var. Enten kom jeg ikke rundt, eller så var jeg helt skeiv. Fortsatt er det laaangt fra perfekt, men det som hjalp meg veldig var å få tips om å bruke hofta mest mulig for å komme rundt. Jeg (og flere andre viste det seg) fokuserte mest på skulderpartiet. Når jeg droppa det, og kun tenkte på hoftene gikk det mye bedre både med tanke på å komme rundt og når det gjaldt skeivheten. Det hjalp også å tenke at jeg hadde god tid! For da ble jeg tålmodig nok til å vente til jeg faktisk var rundt, i stedet for å tro at jeg hadde dårlig tid rundt, og dermed ubevisst avbryte bevegelsen midt i.

Lykke til! Når det først sitter syns du garantert at det er kjempelett (jeg syns ikke det, men jeg må desverre innse at jeg er unntaket her smile

Hvor er snøen?

</blockquote>

Jeg har samme problem...jeg tenker mest på skuldrene når jeg skal snu...venner sier at jeg må fokusere på hoften, men det er nesten umulig..

Huff!
smooth-rider #64088 07/11/2007 7:45 PM
Fersking
Fersking

Folk får det jo til å høres ut som om 360 er det vanskeligste i hele verden. Det er jo omtrent det enkleste man kan finne på med et par planker under beina. Bare gå for det, så er jeg sikker på at alle her kan klare det.

smooth-rider #64089 07/11/2007 9:03 PM
Fersking
Fersking

hadde samme problemet i starten.. men ble dritsur da jeg fant ut hvor lett jeg egentlig kunne lært det hvis jeg bare tok i littegrann.. så bare drit i om du snørrer når du prøver.. er jo ikke akkurat lengt ned å falle når du bare tar en 360

SKJØRING??
smooth-rider #64090 07/11/2007 9:55 PM
Fersking
Fersking

For det første så syntes jeg en admin eller en eller annen burde fikse denne overskriften, greit nok å uttale det "skjøring", men å skrive det også.

Om du er så dårlig i norsk er det nok ene og alene fordi du røyker så mye hasj at ikke hodet lenger har noen kontakt med resten av kroppen..

Så stump røyken og stå på stuegulvet og hopp 360 til du blir kvalm..

360 er ikke noe hokkus pokus. her er en lett "jump through"

1. Ta nok fart, mer fart er lik mer hangtime, mer tid til å gjennomføre trikset2. Tenk at du klarer det, og visualiser det3. Stå litt bredt med bena inn på hoppkanten.4. I det du satser (ja du må satse litt) Så drar du i gang en spinn med å se deg til en side samtidig som du drar føttene mot hverandre.5. Kom deg rundt sånn at du ser landingen, strekk deg ut litt sånn at du stopper rotasjonen og er klar for å lande6. VIKTIG, se kul ut når du kjører forbi de som ser på..

Ha en fin vinter. Må legge bort jointen selv og ha litt stuegulvhopping

Ja, jeg er kanskje dårlig i Norsk...
smooth-rider #64091 08/11/2007 8:19 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat superstig:For det første så syntes jeg en admin eller en eller annen burde fikse denne overskriften, greit nok å uttale det "skjøring", men å skrive det også.Om du er så dårlig i norsk er det nok ene og alene fordi du røyker så mye hasj at ikke hodet lenger har noen kontakt med resten av kroppen.. Så stump røyken og stå på stuegulvet og hopp 360 til du blir kvalm.. 360 er ikke noe hokkus pokus. her er en lett "jump through"1. Ta nok fart, mer fart er lik mer hangtime, mer tid til å gjennomføre trikset2. Tenk at du klarer det, og visualiser det3. Stå litt bredt med bena inn på hoppkanten.4. I det du satser (ja du må satse litt) Så drar du i gang en spinn med å se deg til en side samtidig som du drar føttene mot hverandre.5. Kom deg rundt sånn at du ser landingen, strekk deg ut litt sånn at du stopper rotasjonen og er klar for å lande6. VIKTIG, se kul ut når du kjører forbi de som ser på..Ha en fin vinter. Må legge bort jointen selv og ha litt stuegulvhopping

Mente kjøring....Takk for tipsene...Jeg har faktisk ikke røykt Hasj på lenge..heheheh

Ha e

hehe!
smooth-rider #64092 08/11/2007 4:25 PM
Fersking
Fersking

jeg lærte 360 når jeg var 8 år og nå er jeg 11!

ok
smooth-rider #64093 08/11/2007 6:57 PM
Medlem
Medlem

Greeit:surprisedHvem bryr seg om når du lærte det eller ikke, eller hvor gammel du er?

Det var det jeg skulle si.
smooth-rider #64094 08/11/2007 7:53 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Simen MK:Greeit:surprisedHvem bryr seg om når du lærte det eller ikke, eller hvor gammel du er?

Det hadde jeg faktisk også lyst til å spøre..

smooth-rider #64095 09/11/2007 11:23 AM
Medlem
Medlem

Sitat Herr Klovn:Folk får det jo til å høres ut som om 360 er det vanskeligste i hele verden. Det er jo omtrent det enkleste man kan finne på med et par planker under beina. Bare gå for det, så er jeg sikker på at alle her kan klare det.

Selvsagt virker det rart for folk som tar de sykeste triks med bind foran øya at det kan være noe som helst problem med 360, men det er nå en gang sånn at folk er forskjellige, og man er kanskje god på forskjellige områder. For meg er det f.eks. mye enklere å kjøre ned en rimelig bratt renne enn å ta en simpel 360. For parkrotter er det gjerne omvendt. Så det som er det enkleste for deg å gjøre på to ski er ikke det samme for alle andre serru. Men at alle her kan klare en 360 er jeg helt enig med deg i! Bare la noen av oss få lov til å synes at det ikke er dritlett :wink

er det ikke fint da!
smooth-rider #64096 09/11/2007 11:24 AM
Avhengig
Avhengig

at mini-man har talent! er det en smule misunnelse på gang eller?

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå