Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Re-montere
#63934 12/11/2007 4:10 PM
lollert Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vil en re-montering skade skia sin funksjon? I tilfelle, på hvilken måte? Er remontering noe jeg burde overlate til de i butikken jeg kjøpte skia? Eller er dette noe som kan gjøres for personer uten noen erfaring?

Re: Re-montere
lollert #63935 12/11/2007 4:45 PM
Medlem
Medlem

Nei, skien påvirkes neppe av en remontering, forutsatt at de nye hullene er minst 1 cm fra de gamle. En tommelfingerregel er å ikke montere mer enn 3 ganger pr. ski.

Montering bør overlates til noen som vet hva de gjør. Skal du gjøre det selv, må du i det minste ha en mal, slik at du får hullene riktig. Jeg har montert bindinger på frihånd et par ganger med vekslende hell...

Litt uenig....
lollert #63936 14/11/2007 12:06 AM
Fersking
Fersking

Litt uenig der pjusken.

Hullene kan være så nære di gamle som mulig, så lenge det er noe mellom, og de gamle hullene er skikkelig plugget.

Ville absolutt investert de hundrelappene det koster for og få en forretning til og gjøre det. Både for det at de har peiling på hva de gjør, og de må gå god for at det er sånn som det skal være. + da har de ansvaret hvis noe skulle gå galt smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå