Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
"Home"made rail :)
#62332 14/01/2008 11:37 AM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Aloha!

Jeg har planer om å bygge en rail til det lille lokale skisenteret.Har ikke sendt inn søknad enda, men etter samtale med folka som driver det - hørtes de positive ut. Så lenge vi kunne skaffe en "sikker" en.Dette er da et VELDIG lite skisenter drevet i regi av kommunen her.

For å skaffe en rail ganske billig, har jeg og noen kompiser søkt til kommunen om en liten pengesum.Planen for å få anskaffet den er å høre rundt med forskjellige båtverft og jernvarneforetninger om de kan sveise og bøye rør for oss, om vi fremskaffer tegninger og materialer.

Materialer får vi vanligvis gratis med båtverft o.l. som sender rester bort som skrapmetall.

Tegninger har jeg laget her:OPPRISSArbeidstegning med diverse mål og beskrivelser.

MODELLEn veldig simpel illustrasjonsmodell - ettersom dette ikke er nødvendig for fremstillingen av produktet, har jeg ikke lagt mere tid i denne.

En 3,5 meter lang, rett rail.Er usikker på høyden enda, og hvordan jeg skal løse bunnsystemet for å få den til å stå best mulig på løs undergrunn, som pakket snø og gress.Kom med tips om dere har noen!

Tror dere det kan bli suksess? smile

Re: "Home"made rail :)
remye #62333 14/01/2008 3:51 PM
Veteran
Veteran

Det høres ut som du har planlagt det bra og at det kommer til å funke, men 3,5m føles veldig kort ut når man railer. Ville heller prøvd og fått til noe på 4-5 m istedet.

remye #62334 15/01/2008 6:18 PM
Medlem
Medlem

Nu kan æ nu ikkje så jæveli mye om sånn, men de høres nu bra ut :razz

remye #62335 16/01/2008 8:36 AM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Sitat [hodlekve]:Det høres ut som du har planlagt det bra og at det kommer til å funke, men 3,5m føles veldig kort ut når man railer. Ville heller prøvd og fått til noe på 4-5 m istedet.

Yep. Vi har bestemt oss for å gå for en på 5 meter.Var bare litt skeptisk på transport, ettersom vi må stå for alt selv, har kopmiser som sveiser sammen greia smile

Bunnsystemet for å få den til å stå i ulent terreng, med mykt underla,g blir det en slags krysset T form med støtter opp til søylene - satser på at det skal være brukbart. Trenger kanskje bare et fint underlag av pakket snø først, og det skal ikke være noe problem, ettersom vi har skare halve sesongen her.... frown

Sweet
remye #62336 11/01/2009 1:12 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

hvor ligger denna bakken hen da? coolgrin

nice
remye #62337 11/01/2009 1:54 AM
Fersking
Fersking

høres sweet ut. skal railen være høy?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå