Sitat Karsten:Har stått med endel støvler opp gjennom åra. Begynte med billige Nordica Easy Move 7 som ga samme smertene som du beskriver (pga myke + dårlig padding). Salomon TenEighty funka mye bedre så lenge jeg kjørte med de løst, men mitt beste tips er spk'ene!! Vanligvis er nye støvler noe vonde i starten, men spk'ene har kun vært digge! De er brede i fronten så de blir aldri kalde og jeg har ikke hatt noe(!) vondt selv etter 5 dager på rad kun i parken! Litt stress å finne spk'ene i butikken etterhvert da, så hvis du kommer over riktig størrelse ville jeg gått for de med en gang!
Vil heller anbefale å prøve ut forskjellige sko før du bestemmer deg.Snakker trossalt om 3000-3500 kroner, så er litt kjipt om du gjør et bomkjøp 
Prøv på de forskjellige jibbe-skoene du finner, og bedøm ut i fra det. Ikke etter hvilke sko andre sier er best 
Sier ikke at SPK ikke er en bra sko, kjører med den selv. Og den sitter perfekt på mitt bein.Men dette kan variere stort fra person til person.
Modeller som du kan ha i bakhodet:Salomon SPK KaosSalomon FoilLange Freestyle (Pro)Dalbello Krypton Rampage(Usikker på modellnavnet her)Rossignol Scratch