Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sjappa gjør feil, hva har jeg krav på?
#61204 13/03/2008 5:26 PM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg var innom Platou i dag, og fikk montert mine splitter nye bindinger, på mine splitter nye ski.Når jeg kommer hjem, så er ene skia montert 2(les: ja, TO!!) centimeter bak den andre.

Hva kan jeg kreve av sjappa?

De kan jo selfølgelig plugge skia, og flytte de frem.Har kjørt med plugga ski hele denne sesongen, og det er jo ikke noe problem, men hvorfor i helvette skal jeg finne meg i å få de nye skia plugga, før jeg engang får prøvd de?Her snakker jeg prinsipp.

Dette er Ninthward ski også, så jeg får definitivt ikke en ny ski av butikken..

FRUSTRASJONEN TAR MEG!

Sjekk...
remye #61205 13/03/2008 6:43 PM
Avhengig
Avhengig

Har du sjekka at det ikke bare er grafikken som lyver? Har selv jobbet med montering av ski og overraskende mange merker har feil på grafikken så det ser feil ut..Neste steg må jo være å gå til butikken å ta en prat med de. Hadde samme problem selv for noen år siden da var bindingene montert likt,men ikke på den plassen jeg hadde poengtert at de skulle. Jeg valgte da bare å få de plugget og montert om,men om du syns det er kipt og de ikke har skiene i butikk kan du vel mase deg til et gave kort eller noe på noen kroner så du kan kjøpe deg noe fett stasj neste gang du er sugen på noe??

Re: Sjappa gjør feil, hva har jeg krav på?
remye #61206 13/03/2008 6:56 PM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Det er ikke grafikken, jeg har lagt skia på gulvet inntil veggen og sammenligna ned på millimetern med tommestokk.Så her er det rett og slett snakk om en feil fra montøren sin side.Hvordan det har gått til kan jeg ikke fatte.

Jeg ser også at han har satt en strek over midten på skia, eller...midten på den ene, og det er jo overhodet ikke på midten på den andre skia, så det her er bare et stykke utrolig sløvt arbeid.

Tenkte jeg skulle stikke innom i morra, men det er så tungvindt. Siden jeg bor langt unna, og er på jobb hele dagen.

Jeg har ingen planer om å få skia plugga - skal de plugges, skal det så absolutt ikke skje i samme sjappa. De får ikke legge hendene sine på mitt utstyr igjen.

Gavekortet bør i såfall være lik prisen på mine ski.Ettersom det var et veldig bra tilbud, og jeg har kvittering, synes jeg det er rett og rimelig.

Gavekort
remye #61207 13/03/2008 7:19 PM
Entusiast
Entusiast

Som du sier blir ikke skia svekket av å få et sett plugger. Det er som du sier 2 cm feil, så det blir god avstand mellom hullene og ikkeno svakhet sånnsett heller. De gjør det nok sikkert riktig om de får sjansen igjen. Om du klarer å fucke det opp igjen så kan du vel vurdere å heve kjøpet.Men jeg ville gått for å få de plugget og montert på nytt. Og et gavekort på 3-500 ellerno. Ring de først å få det avklart. Få de til å gjøre det mens du er der også, siden du må reise så langt. Den servicen bør de gi siden de har dumma seg ut. Det tar max 20 min å flytte en binding og plugge.Men å heve hele kjøpet får du neppe trumfet igjennom, og har vel heller ikke krav på. Kjøpsloven er litt uklar der.

remye #61208 17/03/2008 8:43 PM
Fersking
Fersking

det samme skjedde med ein kompiss av meg. Han fekk flytta bindingen, samt ein skritleg avtale på at han skulle få nye ski dersom skia knakk eller på annan måte tok skade av plugginga. Kanskje dette kan vere ei grei løysing?

remye #61209 18/03/2008 9:57 AM
Medlem
Medlem

Jeg fikk montert bindinger feil hos White Water for et par år siden (likt på begge ski, men ikke der jeg hadde bedt om). De beklaget selvsagt med en gang jeg sa fra, flytta bindingene og plugget hulla, og så kunne jeg velge meg varer for noen hundrelapper. Helt grei løsning for meg, og det at de la seg flate med en gang gjorde at jeg fortsatt hadde en positiv oppfatning av butikken. Skia tar forøvrig ikke skade av å bli plugga mener nå jeg.

Jeg er helt enig i at det er ganske sløvt å klare å montere den ene skia feil, men folk gjør tabber av og til. Ingen grunn til å hisse seg opp over det så lenge man kan redde situasjonen. Hvis de plugger skia og gir deg en ok kompensasjon så burde det være greit syns jeg. Men de må selvsagt gi deg en form for kompensasjon da! Det er bare å snakke med dem på en ordentlig måte så blir dere helt sikkert enige om en løsning som du syns er ok.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå