Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
nybegynnerhjelp
#61016 25/03/2008 5:08 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

jeg har tenkt å kjøpe nytt skiutstyr til neste sesong og lurer litt igrunn på hva jeg bør kjøpe..

det jeg vil begynne med er å hoppe og klare å trickhoppe litt. hadde vært fett:) bør jeg da gå for twintip m/ midtstilt binding? er det noen spesielle sko og bindinger som er spesielt egna til 'jibing'? bør skia være helt symmetrisk? osv..

vil helst ha utstyr som det er lett å lære seg å jibbe med..så kom m anbefalinger.

takk på forhånd:)

Re: nybegynnerhjelp
nybørjarän #61017 25/03/2008 5:18 PM
T T Offline
Entusiast
Entusiast

ski med midtstilte bindinger er NESTEN et must, siden du skal være i parken. Nesten alle merker har softsko, jeg har personlig erfraing med Rossignol sine. Och dom är sköna. Ski som er symmetrisk er det særdeles få som vet hvordan er, altså dette er ikke nødvendig.

IKKE kjøp deg det billigste du finner, iallefall hvis du er kommet langt i din fysiske utvikling. Siden du er nybegynner kan jeg umulig tenke meg at du kommer til å gå til innkjøp av nye ski til neste år. 4FRNT, Armada, Rossignol, High Society, Dynastar og Line er gode merker.

Capkonstruksjon er bra og ha, men ikke nødvendig(dette har med oppbygningen av skia og gjøre).

Håper dette har hjulpet deg litt iallefall:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå