Sitat Laffebaffen:Er det noen som kan svare på spørsmålet mitt om hvilke avgifter, moms, osv. jeg må ta hensyn til før jeg sitter med varene i hendene?? :wink
Du kunne ha tatt deg bryet med å søke litt. Temaet har blitt diskutert mange, mange ganger før...
Alle varer som importeres fra utlandet med verdi over 200 kroner må du betale moms for. I tillegg beregner fraktselskapet et fortollingsgebyr som varierer fra selskap til selskap, og er avhengig av varens verdi.
Skiutstyr er tollfritt, mens på klær må du betale 10,2% toll i tillegg til moms. Tollen legges også til momsgrunnlaget.
Et par eksempler:La oss for enkelhets skyld si at dollarkursen er kr 5.
En jakke til $200 = 1000 kroner + 10,2% toll = 1102 + 25% mva = 1377,50 + fortollingsgebyr = ca 1550,-
En skibinding til $200 = 1000 kroner + 25% mva = 1250,- + fortollingsgebyr = ca 1400,-
Ang. butikker: Backcountry.com, Backcountryoutlet.com, Tramdock.com og Dogfunk.com er i utgangspunktet samme butikk, men med litt forskjellig "image". Dersom du er registrert som bruker i en av dem, er du registrert i alle.
Vær også oppmerksom på at enkelte merker, som f.eks Oakley, Burton, K2 og Arc'Teryx ikke kan sendes til Norge.
Kanskje er det en idé at FriFlyt lager en artikkel om dette emnet, slik at vi slipper å svare om igjen og om igjen her i forumet.