Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skalljakke- Norrøna eller Haglöfs?
#59726 20/09/2017 4:13 PM
Linda Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vil kjøpe en ny skalljakke- en som holder lenge og er mest vanntett (15000mm eller 28000mm). Ville kjøpe Norrøna, men leste her på forumet at kvaliteten ikke var så god. Hva med Haglöfs? Kanskje noe annet? 

Re: Skalljakke- Norrøna eller Haglöfs?
Linda #59727 22/09/2017 11:15 AM
Fersking
Fersking

Jeg har en Norrøna Lyngen Driflex3, og er veldig fornøyd. Synes den er utrolig god å ha på seg, puster ganske greit og vanntett (20k mm vannsøyle tror jeg). Kjøpte den for fire år siden, og det siste halve året har den ikke vært tett, men da var det bare å gå innom Norrøna og fikk ny på garanti. Jeg synes ikke jakken er slitt på noen andre møter. Den er hovedsaklig brukt til å stå på ski i preppede løyper, i dagliglivet og på skogsturer.

Av andre Norrøna jakker så anbefaler jeg å ta en titt på GoreTex i Falketindserien.

Ellers har jeg hørt mye positivt om Arc'teryx sine produkter. Det beste er vel nesten å gå innom en ordentlig sportsbutikk og snakke med noen som har omtrent samme interesseområde som deg selv, og høre hva de vil anbefale.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå