Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Søker snø og venner til neste sesong
#59542 01/03/2016 2:05 PM
MartinH Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei vinterfolk!

Jeg er en 20-åring som nå er luta lei å studere, og vil bytte ut blytunge bøker med fjærlett pudder til neste sesong. Det jeg lurer på er om det finnes noen kule folk som har lyst til å dele litt erfaring, og gi meg noen råd smile

Jeg vil stå på ski og møte nye mennesker, sånn i korte trekk. Jeg har vurdert å være reiseleder for f.eks STS eller Langley, dra til Canada for å jobbe og kjøre ski, eller bare stacke cash i sommer og dra etter snøen som en skibums, enten i Alpene eller et annet sted. Slik jeg ser det så er det en god del jobb med å være reiseleder i forhold til hvor mye digg snø man får kjørt, men det ser veldig gøy og sosialt ut. Om jeg stacker cash og bare vil stå på ski får jeg nok mye bra kjøring, men jeg lurer på om det er lett å bli litt viggo-venneløs? Hva gjør man for å være en del av en gjeng som man kan kjøre sammen med, og dra ut med?  Det høres ut som om kanskje working holiday i Canada kan være en flott mellomting, da gjennom Kilroy, og jeg lurer egentlig her på om det er noen som har erfaring med dette som kan anbefale det/ikke anbefale det, eller har noen generelle tips?

Jeg er flink til å stå på ski og liker det bratt med myk snø på. Har vært en hel del i Alpene, og har et par favoritter som Chamonix og Cormayeur, og La Grave og området rundt. Tenker kanskje at i disse stedene ville det være kult å være bums, men tar gjerne i mot tips om andre steder!

Sånn oppsummert sitter jeg med følgende spørsmål:

Reiseleder: Jay or nay?

Skibums: Hvordan skaffe venner og pene jenter?

Canada: Med eller uten Kilroy? Erfaringer/tips?

Måtte pudderet være med deg om du har lyst til å dele din visdom:) Martin

Re: Søker snø og venner til neste sesong
MartinH #59543 02/03/2016 2:13 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Ville ikke anbefalt working holiday, kjipt om du måtte jobbe på de beste dagene. Ville gått for å bare jobbe på høsten og kjøre ski hele vinteren. Bumser for øyeblikket i revy i canada nå, det er king kung. Mye bra, bratt skog her. Gunstig med bil så en kan dra til Rogers som er enda mer king kung. Skal du ha skikkelig høyfjellskjøring og bedre after ski drar du til alpene. Masse svensker her (som overalt) så det er lett å bli kjent smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå