Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Leie hybel/leilighet i Alpene
#59442 13/12/2015 12:09 AM
Ndreas Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Fant en tilsvarende tråd i forumet, men den var utgått på dato for lenge siden. Sitter å vurderer om jeg ikke skal finne meg en leilighet eller hybel en plass i Alpene noen måneder fremover, er utrolig kjedelig å sitte her i Norge å vente på gode forhold! Jobber turnus nå (22 dager jobb og 22 dager fri) og har faktisk mulighet til akkuret det. 

Spørsmålet er da om det er noen som har erfaring med tilsvarende? Er det mulig å skaffe seg korttidsleie på gode skidestinasjoner? Her kommer selvfølgelig pris inn i bildet. Kan vel sette et tak på omkring 7-8000 kr pr mnd. Håper noen har gjort noe lignende og kan komme med tips! Og hvis noen der ute sitter og tenker det samme, ikke nøl med å ta kontakt! 

Mvh Andreas

Re: Leie hybel/leilighet i Alpene
Ndreas #59443 13/12/2015 12:46 AM
Fersking
Fersking

Det er jo veldig vanlig med skibums-leiligheter over alt i Alpene med leie fra desember og ut april, men det er og en del leiligheter for kortere periode også. Kanskje litt seint ute, men det er bare å søke rundt på Facebook grupper for skibums og locals i ulike destinasjoner og rental sider. Skal ned å bo min 4 vinter i alpene nå og det burde jo funke bra og reise til og fra også. Chamonix er jo super smidig og det er mange som pendler Chamonix slik som du tenker. 1 time transfer fra Genève og er du heldig så finner du korttidsleie. Hvis du har mnd budsjett på 7000 spenn så burde du LETT finne no. 

Re: Leie hybel/leilighet i Alpene
Ndreas #59444 13/12/2015 12:52 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sjekk Airbnb. Der burde du finne noe. Ellers enig med forrige innlegg. Chamonix er et veldig fleksibelt utgangspunkt. 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå