Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av fjellsko med step-in funksjon bak.
#59439 04/12/2015 4:09 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Startet med toppturer både sommer og vinter for et par år siden. Ettersom fjellene blir både større og mer krevende gikk jeg til anskaffelse av stegjern med step-in bak i år, som både passer til mine nåværende randosko og fremtidige fjellsko.Turene mine går ofte i Lyngsalpene, som nærmest er definisjonen på ur. Ur er en viktig egenskap de nye fjellskoene må takle, men håper selvfølgelig jeg kan bruke de til letter turer også i lyng og myr.Noen her inne med forslag til gode fjellsko? Prisen er forsåvidt ikke et tema, da jeg vet flere av skoene koster opp mot 4000,-. Mvh Mats Pedersen :):-)

Re: Valg av fjellsko med step-in funksjon bak.
Mats Pedersen #59440 04/12/2015 7:29 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg er iallefall veldig fornøyd med mine Scarpa Rebel Lite. De ligger vell på rundt 3499.- . Har fått brukt de mye i fjellene hjemme i Nordland (steigen)

Det er en ganske allround sko, men etter min smak er det ikke den skoen jeg velger når jeg skal gå i lyng og myr, i og med den er har en ganske stiv såle.

Personlig ville jeg ikke gått for noen stivere sko iallefall, om tanken er å bruke de i skogen å.

Mvh Johannes

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå