Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Støvler som blir mykere og mykere?
#59291 03/03/2015 8:14 PM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,

Jeg har fjorårets Salomon quest max 130..

Likte disse støvlene i starten, men jeg føler de bare blir mykere og mykere for hver gang jeg bruker de.. Hver gang jeg reiser på langtur og kjører mange dager i strekk ender jeg opp med å måtte stramme de enda et hakk på en av spennene enn jeg har gjort før. De føles ikke tighte og gode lenger, og jeg har knapt brukt de en sesong.

Noen som har lignende erfaring med disse støvlene, og kan anbefale meg hvilke støvler jeg burde kjøpe for å slippe slikt?

Jeg føler også at når jeg legger press framover i de mens jeg står på bakken at de flexer helt forskjellig..

Re: Støvler som blir mykere og mykere?
Haansi #59292 04/03/2015 1:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

At skallet blir merkbart mykere etter så kort tid høres rart ut. At innerskoene "gir seg", dvs vider seg ut og blir romsligere, er mer vanlig. Spesielt etter mange dager i strekk på ski. Som regel varer et skall lenger enn en innersko. Min er faring er at jo mer komfort, jo kortere levetid har innerskoen. Lengst levetid har foam innersko. Mange bytter også til intuition innersko etterhvert.

Re: Støvler som blir mykere og mykere?
Haansi #59293 04/03/2015 5:04 PM
Fersking
Fersking

tror faktisk at det som tjukken sier har skjedd med mine salomon ghost støvler og. bare at jeg ikke har merket at støvelen blir mykere, men at den blir større. er det verdt å investere i en ny innerstøvell?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå