Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skredsøker, hvilken bør man gå for?
#59136 02/09/2014 4:09 PM
Silver Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Jeg er iferd med å anskaffe meg Skredutstyr. Da jeg titt og ofte beveger meg utenfor pisten i såpass utstrakt grad at en bør ha det. 

Jeg lurer på først og fremst om det er noen typer man absolutt bør holde seg unna, men også hva en ekstra par tusen gir fra de nye modellene kontra de gamle? Har brukt en og annen skredsøker ifm. at man har betalt for guidede offpist turer/heliskiing m.m. som har lånt ut slikt utstyr da.

I den forbindelse har jeg brukt:

BCA Tracker, BCA Tracker 2 samt Mammut Puls Barryvox. Så langt jeg kjenner teamet ser alle disse ut til å dekke det nødvendige.

Hvis man kjøper BCA Tracker så sparer man en del penger, men denne er en ganske gammel modell. Hvilke fordeler har man ved å f.eks. kjøpe Ortovox sin nye Ortovox 3+ eller Pieps DSP Pro.

Skal selvfølgelig samtidig kjøpe spade og sonde, men her ser jeg ikke de store sprangene i teknologi og pris i samme perioden.

Re: Skredsøker, hvilken bør man gå for?
Silver #59137 03/09/2014 12:59 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

BCA Tracker 2 e bra og brukervenlig den har en forhåndsvis grei pris og koster mindre enn mammut sine. Har både lest og hørt en del dårlig og Ortovoc og Pieps sine, men kan hende Pieps sine har forbedret seg (litt usikker på det).

Personelig ville jeg gått for Mammut sine skredsøkere. Pulsen fra Mammut er veldig grei da og brukervenlig er den å, men koster en del mer enn andre merker på markedet. Du kan jo prøve lillebroren som er Element. Har selv prøvd og eier den er storfornøyd med kjøpet. Er relativt i samme priskalsse som Tracker 2. Eneste minuset med Element er at den mangler lys i displayet når det er mørkt så du må bruke hodelykt eller en annen lyskilde for å se displayet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå