Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
kjøpt feil str.
#59133 26/08/2014 2:38 PM
maximus Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

problemstilling: kjøpte meg ett par med cochise pro light i vinter, str 29,5 med 340mm ytterskall, disse skoene viser seg å være ett nr for store, bruker sålene som kom med skoen, og fremdeles "slakker" foten inni skoen når jeg har strammet de maks. så har innsett att eg skulle helst hatt de i str 29,

spørsmålet,: må jeg selge skoen og kjøpe ny? ser det er samme skallet til str 29 og 29,5, da er det bare innerskoen som er forskjellig,? kan jeg kjøpe ny innersko? evt hvor får jeg tak i innersko som passer i skallet? 

takker for svar.

Re: kjøpt feil str.
maximus #59134 27/08/2014 7:12 AM
Entusiast
Entusiast

Siden det er samme skall på 29,0 og 29,5, vil det å gå ned en halv størrelse fort ende med samme problem. Den litt "fyldigere" innerskoa i den minste størrelsen vil etter noe bruk utvide seg og bli ca like stor som den største.Du kan heller regulere med en tykkere sokk.Sansynligvis burde du gå ned minst en hel størrelse. Er denne for kort må du heller kjøpe en annen modell med smalere lest. Vanskelig å få dette riktig om du ikke får prøvd, men handler på nett:(

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå