Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
bagasje på utenlands skiferie
#58688 07/03/2013 11:06 PM
cube Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, Aldri reist på skiferie utenlands før. I den anledning lurte jeg på åssen det er lurt å pakke ski utstyret. Prøvde å ringe og har lest litt om selve skibagen. På sas sin side står det at maks for skiposen er 12kg pluss sko og hjelm i egen bag og total må ikke overstige 23 kg. Mens på kundeservice tlf så sa dem at jeg kunne pakke alt sammen i en bag og bare forholde meg til 23 kg grense. Noen som har noen erfaringer å dele. Er dem nazi på det i bagdrop skranken? jeg har en "douchebag" skibag som jeg skal ha med meg 2 par ski og ett par støvler som som er veid inn til 21.5 kg.

Re: bagasje på utenlands skiferie
cube #58689 07/03/2013 11:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

reis lufthansa. skibag er gratis, og de driter i hvor mye den veier. men reiser du med et selskap der du må betale for skibag, betal også for turen tilbake og spar på kviteringen, ellers kan du bli fuckt når du skal reise hjem. måtte en gang betale dobbel pris for jeg hadde 2 par ski i baggen, pluss overvekt . ta bootsa som håndbagasje, blir skia borte har du i det minste dine egene støvler om du må låne ski noen dager, og siden de ikke veier håndbagasje blir baggen fort lettere.

cube #58690 07/03/2013 11:38 PM
cube Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

jeg har alt booket tur via Langley og skal reise med sas. og der er det inkl. 8 kg håndbagasje og 23 kg koffert. Mens ski utstyret skal vi betale for ved bagdrop. Er vel snakk om 250 kr pr vei. hmmm, ender vel opp med en helvetes overvekt gebyr jeg da frown men kan nok være lurt som du sier angående sko. så får jeg ta ett av parene i håndbagasje. siden jeg har ett par med ntn telemark og ett par vanlig slalom.

cube #58691 08/03/2013 2:35 AM
Entusiast
Entusiast

Nå har jeg ikke reist med SAS på skiferie, men med Norwegian så hadde jeg med trillebag, 1 par ski og 1 par støvler som veide inn 14,6 kg og som gikk fint igjennom..

Håper for din skyld at du har trillebag på skibagen din på 2 par ski og støvler!!

Det kan bli et lite helvete og drasse det med seg.

cube #58692 08/03/2013 6:36 AM
cube Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hehe, ja det er sånn trillebag. ellers hadde jeg nok knela ganske fort smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå