Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Forskjell på "gamle" og "nyere" Norrøna lofoten proshell bukser
#58519 08/01/2013 10:47 AM
Solis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en lofoten proshell bukse som er noen år gammel (ca 3 år). Den er ubrukt. Jeg har bare prøvet på den nye modellen. Vil den "gamle" modellen sitte likt? Har den samme størrelsesforhold og passform? Er det andre tekniske forskjeller?

Takker for svar :o))

Re: Forskjell på "gamle" og "nyere" Norrøna lofoten proshell bukser
Solis #58520 09/01/2013 12:02 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg har hatt første generasjon og har nå brukt den nye modellen i et år.

Jeg vil si passformen føles helt lik. Det er noen små forskjeller i hvordan lårlommene er sydd, hvordan bukseselene er festa i (og sitter over skuldrene), og glidelåsen nedover beinet har en liten bue, som gjør at den følger bøyen i kneleddet litt bedre. Men det er små detaljer, og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bytte tilbake til forrige generasjon.

Hovedforskjellen er at det er brukt et grovere/stivere/tyngre ytterstoff i den nye buksa. Det positive er at den tåler mye juling (f.eks å pløye gjennon tett norsk krattskog), ulempen er at vekta har gått opp 200g, noe som gjør den i tyngste laget til toppturbruk.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå