Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
toppturjakke
#58409 15/12/2012 9:20 PM
SKIsick Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

ka trur dokker om den her jakka til topptur og ski?

blir den for kald? blir den for varm?

takker for alle svar smile

http://www.go-tur.com/apps/webstore/products/show/3392865

Re: toppturjakke
SKIsick #58410 15/12/2012 10:51 PM
Fersking
Fersking

Tja,... min erfaring seier at klær "går" mykje på personlige prefreranser. Men om topptur--ski betyr at du også skal stå i skitrekk så betyr det allerede der forskjeller ! Og sjølvsagt om du går hardt/svetter mykje !Kaldt vær betyr varme ekstraklær. Eg synest også at alle slags membraner stort sett er bortkasta, det er klart,at med mykje nedbør rundt 0 eller regn så er det eit pluss,men du blir våt innenfra uansett !Her på Nordvestlandet er det meget sjelden kaldere enn -10. Eg bruker stort sett ei mjuk softshellbukse frå Hagløfs eller Dynafit med eller uten superunder og har ei Lowe overtrekksbib i sekken.Oppe bruker eg superunder pluss tynn ulltrøye eller fleece og ei tynn ,lett vindjakke med store luftelommer.Ekstra ulltrøye og fleece til skift på toppen og anten ei Rab alpine generator til ytterjakke eller ved sikkelig kulde ,..ei tykkere dunjakke ! Rabjakka med hette er favoritten ,..til alt egentlig ! Lett og liten,men varm nok. Med pertex ytterstoff som også tåler litt regn . Ikkje veldig sterk ,men holder du deg på føttene er den bra nok !Jakka du ref. er sikkert bra,men du kan ikkje gå opp med ei isolert membranjakke! då svømmer føttene rundt i skoa ! :-(

SKIsick #58411 16/12/2012 1:16 AM
SKIsick Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svaret!Men har du noen linker der eg kan finne noen tynne, vindtette og rimelige jakker?Gjærne norske siderBor et godt stykke fra skitrekk, så det blir ikke så mye skitrekk akkurat:-( Er mest på topptur, og i bakken/skogen i nærheten å kjører:-)

SKIsick #58412 17/12/2012 12:11 AM
SKIsick Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Eller ka syntes dokker om den her jakka? Greie ikke å finne ut om den har membran.http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Klaer/Jakker/Skall/24-Vail-Skalljakke

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå