Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har erfaring med leie av leilighet i Alpene i vinter sesongen?
#58003 06/08/2012 4:52 PM
Silver Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har en rekke år nå reist til alpene for å stå på snowboard, fantastisk. Det har hittil begrenset seg til 1 uke om gangen og av løsningen fly/hotell/pakketur. Dette har jeg kjempe positiv erfaring med, men det er ikke lenge nok .. Jeg vil har mer smile Derfor.

Er det noen som har erfaring med praktiske måter å være i Alpene i vintersesongen over lengre tid. Tidsperspektiv er fra 3uker - 2mnd Fra Januar 2013. 

Ser for meg å leie en leilighet, men finnes det andre løsninger også kansje??

Hvor finner man fornuftige leiligheter til korttidsleie? (Noen som har eksempler på sider som har blitt brukt?)

Lokasjon i Alpene er ikke svært nøye. Har så langt vært på 5-6 forskjellige plasser og ikke blitt skuffet av noe sted enda. Et pluss er alltid jo større anlegget er og/eller jo bedre mulighet/tilbud det er for offpist i nærområdet..

Enhver som har erfaring/kan hjelpe med dette oppfordres til å legge igjen en setning eller to =) 

Re: Noen som har erfaring med leie av leilighet i Alpene i vinter sesongen?
Silver #58004 07/08/2012 10:01 AM
Medlem
Medlem

google... :)de blir sikkert dyrt... var i canada i vinter og betalte 8500 for to dager(!!!! frown ) og det var for et enkelt-rom inkl. frokost

Silver #58005 17/10/2012 9:54 AM
Fersking
Fersking

Dette er jeg interessert i også!

Jeg vurderer å ta en hel sesong på ski, fordelt på alpene og Canada, fra januar og frem til jeg blir lei/er blakk/kroppen tar kvelden. Dersom man skal være på kun ett sted burde det løse seg greit gjennom å leie leilighet sammen med andre sesongere, men dersom man vil være litt fleksibel på hvor man er og hvor lenge på samme sted (som jeg har lyst til), blir det vel kanskje brått litt verre..

Noen som har tips de har lyst til å dele? :-)

Silver #58006 17/10/2012 12:48 PM
Fersking
Fersking

Chamserve og Mountainbase er greie sider for å skaffe leiligheter i Chamonix. Men forholdsvis dyrt i Chamonix, men verdt det!

Silver #58007 17/10/2012 2:42 PM
Medlem
Medlem

Hvis du har lyst til å reise til Canada, så styr unna typ Whistler og de store kommers stedene iallefall.Revelstoke er stedet, med Rogers Pass, Kicking Horse, etc. I Revelstoke er det lokale og skibomser, man finner heldigvis ikke for mange av den typiske skiturist der foreløpig. Men det kommer, med utbyggingen nå, så blir det mer og mer kommers der også. Det kan jo hende du kan leie det er hjørne i en leilighet hvis du kommer i kontakt med noen på forhånd, slik at du blir mer fleksibel. Jeg har en kamerat som gjør en sesong i Revelstoke denne vinteren, og kan sikkert sette deg i kontakt med han om de har en ledig sofa for noen uker. F.eks. Og i alpene har jeg vært en del, men ikke bodd annet enn på billige hoteller. Men må si det at Engelberg nesten er favoritt, når det kommer til det sosiale, seff skikjøringen og god stemning i byen. Men her også bodde jeg på billig hotell, husker ikke helt hvor mye jeg betalte. Jaja, ikke mye til hjelp, bare mine minimale erfaringer;)

Silver #58008 24/10/2012 2:14 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei.Jeg er ute etter noen som vil dele leilighet i Tignes for vinteren. Si ifra om noen er interreserte.

Silver #58009 12/12/2012 8:04 PM
Fersking
Fersking

Funderer over ca. samme situasjon. Har lyst til å tilbringe januar til ut sessongen en plass med mye snø men mangler de gode rådene på hvordan man løser leie/jobb etc. Kan godt tenke meg å leie sammen med noen som tenker på samme scenario. Tak kontakt smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå