Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptur i området runt Stavanger
#57405 05/01/2012 4:13 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hej.

Jag har flyttat till Stavanger på heltid för att Studera och har som många här, ett otroligt behov att åka skidor.Jag kommer inte ha tid och råd att åka till Röldal varje helg utan skulle gärna gå på topptur i de berg som ligger lite närmare Stavanger. Jag åker gärna bratt och tekniskt men kan njuta lika mycket av långa turer i mellow terräng. (kanske är troligare att finna i detta området)

Jag har ju hört och läst om alla de hyttorna som ligger i bergena runt omkring och skulle gärna spendera ett par nätter i de under helgerna och gå toppturer på dagarna. Men jag kan ju inte ge mig ut själv eller helt utan kunnskap om bergen.

Har ni tips och information om bra kjöring i bergen runt stavanger?

Eller är ni ett gäng som kjör så skulle jag vara superglad om jag fick hänga med någon helg och lära lite om bergen här omkring.

Jag har bott i Arlberg/Österrike de senaste 4 vintrarna och har i regel ca: 130dagar skidåkning om året. Jag har tagit flera snöskredskurser, har i förhållandevis god kunnskap om snö/berg och dess egenskaper. Jag har all nödvändig säkerhetsutrustning och även erfarenhet av räddningsarbete i allvarliga situationer.Jag är i relativt god form och har många längre dagsturer på över 1000 höjdmeter i bagaget. Jag har även en ganska stor bil som behöver få sig en tur ibland.

Hör gärna av er med tips här i forumet eller skicka ett mail direkt till mig (jens@fahlensurf.se) Vill ni ha en skidkompis så kan ni även ringa på 41068358

Ha det fint!SKI HEIL!

Re: Topptur i området runt Stavanger
Perschan #57406 05/01/2012 5:17 PM
Fersking
Fersking

HUNNEDALEN!!!! Brant som fan!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå