Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alta Utah, erfaringer?
#57325 15/12/2011 1:21 PM
punnani Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Vurderer å reise til Salt Lake og kjente Alta, noen som har vært her før?

Har fått litt info allerede på at mars er best med tanke på pudder, Snowbird er også anbefalt...

Andre med erfaringer?

Re: Alta Utah, erfaringer?
punnani #57326 15/12/2011 1:44 PM
Medlem
Medlem

Heisan! Var i Snowbird og Alta rundt 10. februar 2009, og da hadde vi 3 dager på rad med 50-70 cm ferskt pudder hver dag. Planla å være i Breckenridge, Vail etc hele uken, men pga lite snø ila 4 dager pakket vi bilen og kjørte til SLC. Drar bortover igjen 10. feb og skal være i SLC i 7 dager og vil hovedsakelig holde oss i Snowbird/Alta igjen. Mulig vi prøver Brighton, Solitude eller Powder Mountain en dag også...

Etter min mening virket Snowbird litt heftigere og brattere enn Alta, men vet at det er delte meninger om det...mulig at det er fordi det var mer oppkjørt i Alta den 4. dagen og at sikten var lav pga snøvær i Snowbird de 3 dagene vi var der. Syntes iallfall at Snowbird var mer spennende og utfordrene, men veldig stille og avslappet i Alta. Når det gjelder snøen vil jeg påpeke at det har vært sinnsyke forhold begge gangene jeg har vært i Little Cottonwood Canyon, og begge gangene har jeg vært der i midten av februar. Mye mulig at mars er enda villere...

Re: Alta Utah, erfaringer?
punnani #57327 15/12/2011 2:58 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei, Var i SLC over jul i fjor og selv om vi ikke opplevde de sagnomsuste pudderdumpene hver dag var det en heftig opplevelse! Det kom en 70 cm 2 dager før vi kom, men vi fikk allikevel kjørt noen urørte linjer i Snowbird fordi noen sider av fjellet ble ikke åpnet før den 3. dagen. Vet ikke om det er vanlig med så lang responstid eller om det var pga. jul.

Vi var i både Snowbird og Alta og vi likte vel Alta best. Man må traverse og gå MYE mer i Alta enn i Snowbird for å finne godsakene, men det sier mer om hvor tilgjengelig det var i Snowbird enn hvor vanskelig det var i Alta. Det som tippet det i favør Alta for oss var at i Snowbird var at det var lange køer og et vilt race til nyåpnede fjellsider.

Uansett, hvis jeg dro tilbake i en ukes tid ville jeg brukt tid i begge anleggene igjen, kjempebra uansett.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå