Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skeikampen
#57195 16/11/2011 7:39 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har blitt tilbudt hyttetomt ved skeikampen.  Nå er jeg ivrig bruker av vogn med spikertelt på Hemsedal, men har alltid hatt drømmen om hytte. I Hemsedal er den drømmen uoppnåelig pga blodprisene. Men uansett, greia er at jeg vet veldig lite om skeikampen og området rundt. Aldri vært der, og er egentlig redd for at stedet og området skal bli "oppbrukt". Ski interressen begrenser seg til bakkekjøring og offpiste der det er mulig i tilknytning til anlegget. Dvs at jeg ikke er interressert i toppturer med ski påp beina. Sommerstid derimot går jeg gjerne opp til toppene.Jeg har selvsagt lest meg litt opp på området på nettet men jeg tenkte at Fri Flyt folket kunne hjelpe meg litt med info og erfaringer fra stedet. Håper på gode svar...

Re: Skeikampen
Birds fly high, #57196 18/11/2011 3:40 PM
Tom Offline
Fersking
Fersking

Familien har hatt hytte 10min kjøretur fra Skeikampen i 10 år. Skeikampen er ikke i nærheten av Hemsedal hverken på offpiste, pudder eller preppa. Noe offpiste er det seff, men blir relativt fort oppkjørt. Et større problem er at antall pudderdager er veldig begrenset, 20-40cm dump med pudder er sjelden kost.

Et stort pluss er dog at heiskort på skeikampen er gyldig i Hafjell, Kvitfjell og Gålå. Hafjelle er jo kjent for feit park mens Kvitfjell er mer portkjøring.

Men lite slår Kvitfjell etter et pudderdump hvor de ikke får preppa løypene. Fra toppen og helt ned i pudder er greit å få med seg 2-3 ganger pr sesong.

Men som sagt, største "problemet" er at det ikke kommer like mye snø like ofte som på fx vestlandet eller hemsedal i en god sesong.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå